Konferenci připravilo Centrum inkluze. Cílem bylo představení inovativních metod v oblasti vzdělávání a podpora jejich zavedení do praxe na základních školách. Řečníci se soustředili na děti s různými potřebami.
Podle odborníků je problém zajistit ve školách dostatek podpůrných profesí, které by učitelům pomáhaly. Školy mnohdy využívají k jejich personálnímu zajištění projekty, které ovšem po skončení finanční podpory často nemají kontinuitu. Nyní na školách nejvíce postrádají psychology a asistenty pedagoga.
Díky sdílení zkušeností odborníků se účastníci mohli dozvědět, jaká je praxe na ostatních školách.
Další témata přinesly přenášky o wellbeingu, o roli sociálního pedagoga či kariérovém poradenství. Tomu by se na školách měli učitelé věnovat už od prvního stupně. Pokud se k němu dostanou až v osmém či devátém ročníku, je to pozdě. Aby si žáci vybrali správně svou budoucí profesi, musí jim v tom jednoznačně učitelé pomoci.
Mnoho přednesených témat mělo společnou myšlenku: škola by měla vytvořit podmínky pro to, aby potenciál každého dítěte byl využitý na maximum. Aby každé dítě mělo prostor pro svou jedinečnost.