Jánská ulice v době odpolední špičky. Na chodníku před budovou vlakového nádraží se šikují hloučky cestujících. Vyhlížejí svůj spoj, který může zastavit na třech zastávkách umístěných za sebou. Což při skutečnosti, kdy odtud odjíždějí nejen linkové autobusy, ale také spoje městské dopravy, zdaleka nestačí. Situace není příliš přehledná.
Původně byla autobusová stanoviště na výpadovce ven z města. Kvůli lepší dostupnosti jsou teď v centru. Prostor před vlakovým nádražím Opavy – východ plní funkci autobusového nádraží již dvacet let. Rozhodnutí to nebylo ale příliš šťastné.
Na dvouproudou vozovku se totiž musí vtěsnat kromě linkových autobusů, také vozy MHD, cyklisté i cestující nejen autobusové ale také vlakové dopravy. Nedaleká křižovatka je tak kvůli tomu často ucpaná.
Opavská radnice teď aktivně hledá prostor, kde by se mohlo autobusové nádraží vybudovat.
Jisté je, že by nové autobusové nádraží mělo vzniknout v pěšky dostupné vzdálenosti od nádraží vlakového. Mělo by tady být hned několik zastávek, točna a také zázemí pro cestující.
Na výstavbě nového autobusového nádraží bude spolupracovat město s Moravskoslezským krajem, který dopravní obslužnost zajišťuje.