Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař

Opava |  | Opavský expres

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

V chatové osadě Zátiší v Opavě voda odnesla několik chat a zničila vše kolem

25. září 2024 10:39 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Jako po válce to vypadá v chatové oblasti Zátiší v Opavě, kde lidé nejenže tráví volný čas, ale mnozí z nich si z chat vytvořili trvalé bydlení. Voda mnohým chaty posunula a některé odnesla až k řece.

Extrémní povodeň v Opavě poškodila mnohá sportoviště. Zcela zničila náhradní hokejovou halu

20. září 2024 10:44 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Velká voda v Opavě vážně poškodila i mnohá sportoviště. Zcela zničila mimo jiné náhradní ledovou plochu v Městských sadech, vytopila tělocvičny základních škol, fotbalový stadion i basketbalovou halu.


Speciální systém COBRA pomohl uhasit požár střechy v Rychvaldu

Dnes 16:42 | Rychvald | Lukáš Zavadil

Požár střechy rodinného domu v Rychvaldu na Karvinsku způsobil škodu za 800 tisíc korun. K zásahu vyjíždělo pět jednotek hasičů, kteří díky rychlému zásahu uchránili majetek v hodnotě 2 milionů korun. Při hašení byl využit unikátní systém COBRA, který hasičům umožnil efektivní zásah přímo v ohnisku požáru.

Moravskoslezský kraj přikryla sněhová peřina. Po víkendu ale sníh zase roztaje

Moravskoslezský kraj přes noc přikryla sněhová peřina. Ráno si tak možná někteří lidé zanadávali, že musí odhrabávat auto, ale děti byly jistě nadšené. Silničáři hlavní tahy zprůjezdnili ještě v průběhu noci. Podle meteorologů by měl po víkendu sníh zase roztát.

O školení v první pomoci byl v havířovské nemocnici velký zájem

Havířovská nemocnice uspořádala školení první pomoci, na kterém si účastníci osvojili postupy resuscitace a ošetření úrazů. Pod vedením odborníků si vyzkoušeli, jak správně stlačovat hrudník, kdy zahájit umělé dýchání a jak poskytnout pomoc dětem i dospělým.

Tragický požár v Ostravě: policisté evakuovali 16 lidí, hasiči našli v bytě mrtvého muže

Dnes 9:18 | Ostrava-Jih | Lukáš Zavadil

Dramatické chvíle zažili obyvatelé domu na ulici Smirnovova v Ostravě-Zábřehu. Noční požár bytu si tam vyžádal evakuaci šestnácti lidí, včetně malého dítěte. Zasažený byt hasiči prohledali a nalezli zde muže bez známek života.

Úzká a frekventovaná silnice na Mezidolí v Havířově se dočká chodníku

Radnice v Havířově zahájila výstavbu dlouho očekávaného chodníku na ulici Mezidolí. Stavba zahrnuje i osvětlení, odvodnění i přeložky nízkého napětí a má být dokončena v srpnu příštího roku. Vše ale bude záležet na počasí.

Projekt Rodinného centra Mozaika a města splní další vánoční přání

Rodinné centrum Mozaika ve spolupráci se sociálním odborem města připravuje další ročník projektu Vánoční překvapení. Jeho cílem je obstarat pod stromeček dárky pro novojičínské děti ze sociálně znevýhodněného prostředí.

Krevní centrum přijelo odebírat krev na radnici Moravské Ostravy a Přívozu

Mobilní odběrové stanoviště Krevního centra Fakultní nemocnice Ostrava vyrazilo podruhé do terénu. Tentokrát zavítalo na radnici Moravské Ostravy a Přívozu, kde krev darovalo 30 úředníků, z toho 23 úplně poprvé.

Školáci si přejí fast food, to jim ale město splnit nemůže

V základních školách se konala mladá školní fóra. Žáci se mohli vyjádřit jednak ke své škole a také k dění ve městě. Třeba na Komenského 66 získal nejvíce hlasů požadavek na zřízení fast foodu.

Na Rudné ve Svinově postupně zdemolují mosty, provoz bude sveden vždy na druhou polovinu

Včera 8:24 | Ostrava-město | Libor Běčák

V úterý 26. listopadu 2024 začne rekonstrukce mostů na Rudné ulici v Ostravě-Svinově. Oba mosty silnice I/11 budou zdemolovány a do roku 2026 nahrazeny novými konstrukcemi. Po dobu prací bude zachován obousměrný provoz v jednom pruhu pro každý směr. Projekt za 95,6 milionu Kč slibuje životnost nových mostů minimálně 100 let.

Transfuzní oddělení SNO potřebuje více dárců

Hematologicko-transfuzní oddělení Slezské nemocnice v Opavě zajišťuje krev nejen pro své pacienty, ale také pro pacienty krnovské nemocnice, která kvůli zářijovým povodním přišla o odběrové místo. Aktuálně tak chybí dárci krve všech krevních skupin.

Archeologové v Opavě objevili středověké sídliště i velmi vzácnou poutní láhev

20. listopadu 2024 19:13 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Na budoucí stavbě jižního obchvatu Opavy od léta probíhal archeologický výzkum. A přinesl vzácné objevy. Vedle velmi dobře dochovaných pozůstatků germánského osídlení z mladší doby římské byl velkým překvapením objev středověkého sídliště.

Už žádné převážení pacientů venkem. Slezská nemocnice v Opavě má nové nadzemní koridory

20. listopadu 2024 18:52 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Oslavy Dne boje za svobodu a demokracii v Opavě ukončil lampionový průvod s pohádkovými postavami

20. listopadu 2024 18:39 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

V Opavě si hned několika akcemi připomněli Den boje za svobodu a demokracii. Zapojilo se do nich jak vedení města, tak studenti Slezské univerzity a Slezského gymnázia a také herci Slezského divadla.

Slezská nemocnice slavnostně otevřela nové nadzemní koridory. Zvýšily komfort pacientům i zaměstnancům

20. listopadu 2024 9:52 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Slezská nemocnice v Opavě slavnostně otevřela nadzemní tubusové koridory. Jejich stavba trvala déle než rok a přinesla zejména komfort jak zaměstnancům, tak pacientům a návštěvníkům tohoto zdravotnického zařízení.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař
Vydáno 5. října 2024 19:34, Opava, Yvona Fajtová
Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/opavsko/opava/11000045309/do-opavy-po-povodnich-stale-nejezdi-vlaky-z-ostravy-a-dale-na-krnov-a-z-opavy-do-kravar