Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař

Opava |  | Opavský expres

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Nahlásit chybu


K tématu

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

V chatové osadě Zátiší v Opavě voda odnesla několik chat a zničila vše kolem

25. září 2024 10:39 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Jako po válce to vypadá v chatové oblasti Zátiší v Opavě, kde lidé nejenže tráví volný čas, ale mnozí z nich si z chat vytvořili trvalé bydlení. Voda mnohým chaty posunula a některé odnesla až k řece.

Extrémní povodeň v Opavě poškodila mnohá sportoviště. Zcela zničila náhradní hokejovou halu

20. září 2024 10:44 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Velká voda v Opavě vážně poškodila i mnohá sportoviště. Zcela zničila mimo jiné náhradní ledovou plochu v Městských sadech, vytopila tělocvičny základních škol, fotbalový stadion i basketbalovou halu.


Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Včera 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

4. října 2024 10:26 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

V Opavě pokračují s odklízením následků ničivé povodně. Do zahrýdkářských isad míří těžká technika

Včera 20:27 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Lidé v zatopených oblastech Opavy mají to nejhorší za sebou, práce na úklidu ale zdaleka nekončí.

Velká voda poničila i hřiště FK Slavia Opava. Kdo může, ručně odklízí nánosy bahna

Včera 20:03 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Velké škody voda napáchala i na sportovištích. Následky povodně aktuálně řeší i fotbalový klub Slavia Opava, kde ničivá povodeň zaplavila obě hřiště i zázemí klubu.

Spousta dětí z Opavy se učí v náhradních prostorách. V provizoriu budou muset zůstat i několik měsíců

3. října 2024 18:22 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Povodeň v Opavě zasáhla celkem 5 základních a 6 mateřských škol. Do většiny z nich už se vrátily děti. Další musely do náhradních prostor. V provizoriu budou muset zůstat i několik měsíců.

V Opavě pokračují s odklízením následků povodně, těžká technika brzy zamíří i do zahrádkářských osad

3. října 2024 17:59 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Práce na odklízení následků ničivé povodně stále nekončí. Lidé stále uklízí své domovy, veškeré zničené věci mohou nechávat před domy. Hromady poté odváží těžká technika.

Novým senátorem na Opavsku je primátor Tomáš Navrátil

2. října 2024 14:51 | Opava | Yvona Fajtová | Opavský expres

Primátor Opavy Tomáš Navrátil si připsal další úspěch, Díky vašim hlasům se stal senátorem. Propojením obou funkcí se bude snažit udělat vše proto, aby se Opava i celé Opavsko ještě více rozvíjelo.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky z Ostravy a dále na Krnov a z Opavy do Kravař
Vydáno 5. října 2024 19:34, Opava, Yvona Fajtová
Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Správě železnic v současnosti zbývá zprovoznit necelé tři desítky traťových úseků. Některé železniční tratě voda prakticky zničila a obnovení provozu potrvá i několik měsíců.

Tomáš Navrátil (ANO), primátor Opavy: “Stále máme nefunkční železniční tratě. Jsou silně poškozeny a vlastně se teď připravují tendry, co mám informace proto, aby ty práce co nejrychleji začaly. Ty škody jsou opravdu velké, je tam náhradní autobusová doprava, která zatím funguje, ale jsou tam poničené hodně ty území celé, celá ta trať je podemletá, takže jsou úseky, kdy trať je ve vzduchu, vůbec nemá vlastně žádný podklad, takže ty práce budou určitě na dlouhou dobu, ale věřím, že se to podaří co nejrychleji opravit tak, aby železniční doprava fungovala. Nefunguje ani z Opavy do Krnova a samozřejmě i na tento směr je železnice poškozena.”
Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Počítáme s tím, že se opraví všechny železniční tratě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, které byly před povodněmi provozuschopné. Největší prioritou teď pro nás je obnova železničního spojení z Ostravy do Opavy, zde pracujeme s termínem obnovení v polovině října. Dále na Krnov by se pak podle nynějších předpokladů mělo začít jezdit v druhé polovině prosince.”

V současné době jezdí vlaky z Opavy - východ do Hradce nad Moravicí a z Kravař do Hlučína a do Chuchelné.

Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí, Správa železnic: “Co se týká plánovaných elektrizací tratí, ano, povodně zasáhly i tratě, kde plánujeme elektrizace, nicmémě tyto projekty jsou v přípravě a nyní je to tedy nějakým způsobem neohrožuje. Nicméně v současné době platí, že pro nás je v co nejkratší době odstranit povodňové škody a obnovit plnohodnotný železniční provoz.”

Co se týče elektrizace, tak prioritní je elektrizace traťového úseku mezi Opavou a Krnovem, který zajistí další rozvoj západní části MS kraje.

Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Pro nás je klíčová ta elektrizace a revitalizace páteřní železniční trati západní části MS kraje nesmírně důležitá pro nejen rozvoj Opavska, ale i Krnovska, Osoblažska, Bruntálska. Chceme tím podstatným způsobem zkrátit jízdní doby a zpřístupnění západní části MS kraje na železniční koridor a na budoucí vysokorychlostní trať, kterou momentálně stát připravuje.”

Elektrifikace tratě Opava Krnov přinese zrušení dieselových vlaků, místo kterých budou jezdit elektrické. Cestující z Krnova tak nebudou muset v Opavě přestupovat.

Radek Postawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Než ale vznikne tato elektrizace, tak my už budeme od roku 2026 jezdit bateriovými vlaky, takže už od roku 2026 nebude mutné přestupovat, ale pak se dodělá lehká elektrizace a tím pádem bateriové vlaky tam nebudou potřeba a budou jezdit jinde. Teď se to bude projektovat, musí se dělat EIA, máme to na 3 etapy, takže první z etap je optimalizace tratě Opava Krnov. Zároveň tam je i ta lehká elektrizace a potom je ještě další etapa Opava Ostrava. Máme tam i bypass Opavy, aby mohly potencionální nákladní vlaky objíždět Opavu-východ s tím, že plánujeme v budoucu, že by tam mohly projíždět i nějaké rychlíky a zrychlilo by se to z Olomouce směrem na Ostravu, ale to je zatím budoucnost.”
Martin Dostál, referent odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu: “Co se týká zkapacitnění obou traťových úseků, ať už mezi Opavou a Krnovem nebo Opavou a Ostravou-Svinov, tak počítáme v dílčích úsecích zdvoukolejnění této tratě. Bude záležet samozřejmě na poměrech v území a samozřejmě na územní průchodnosti. Všechny tři stavebně technické záměry v cenové úrovni roku 23 by měly dosáhnout 15, 4 miliardy, samozřejmě fyzická realizace v tuto chvíli nelze odhadnout.”

Elektrizace trati by měla přinést rychlejší spojení a více vlakových spojů ať už na trati z Opavy do Krnova, tak na trati z Opavy do Ostravy.

Zdroj: https://polar.cz/zpravy/opavsko/opava/11000045309/do-opavy-po-povodnich-stale-nejezdi-vlaky-z-ostravy-a-dale-na-krnov-a-z-opavy-do-kravar