S inscenací Rodinná slavnost se zpět do Slezského divadla vrací režisér a dříve také šéf činohry Roman Groszmann, nyní pedagog na brněnské konzervatoři. Nastudoval představení o spletitých rodinných vztazích Rodinná slavnost. Předlohou byl stejnojmenný dánsko-švédský film, který se držel principů tzv. úmluvy DOGMY 95, která přikazovala natáčet film co nejreálněji..
Roman Groszmann, režisér:
„Ten způsob, jakým se to přeneslo na jeviště je jiný a je tam i rozehrání některých situací, které možná v tom filmu jsou jen naznačené, dává tomu ještě jiný rozměr.“
Na oslavu šedesátin úspěšného hoteliéra Helgeho se sjíždí celá rodina. Pod pozlátkem nablýskané pohody se ale vynoří sebevražda jedné z dcer a pak také faleš, perverznost a přetvářka. Skandinávská syrovost tady čiší z každé scény.
Alžběta Matoušková, dramaturgyně:
„Diváci s tím mají svoji zkušenost a mají zkušenost s tím, že příběhy i atmosféra je temnější a sevřená. Je to další zajímavý odstín pro diváky, který je jistě zajímavější.“
Hlavní roli si zahrál Michal Stalmach. Jeho Christian se během představení mnohokrát proměnil.
Michal Stalmach, představitel Christiana:
„Je velice zádumčivý, záhadný, nejistý, až do určitčého okamžiku, kdy se to v něm zlomí. A chtěl bych aby byl co nejvíce záhadný.“
Scéně dominuje netradičně divadelní točna, díky které je možná rychlá proměna dějiště. Její pohyb je dynamicky zakomponován také do děje.