Přes den, kdy lidé odjedou do práce, je situace o něco lepší. Problém ale vzniká zpravidla odpoledne a večer, kdy na mnoha místech není kam odstavit auto. Někteří řidiči tak musí parkovat daleko od domu.
"O problému s parkováním víme. V některých lokalitách je to stále ještě řešitelné, v dalších už ne, pokud tedy nechceme stavět podzemní nebo vícepatrové garáže. Postupujeme tedy několika kroky: chceme zrekonstruovat nebo opravit stávající parkovací domy, kde chceme snížit cenu stávajícím nájemcům. Můžeme se také bavit o zjednosměrňování ulic. Určitě využijeme vodorovná značení v lokalitách, které to vyžadují, kde lidé neví, jak parkovat - tím mohou zmenšovat počty parkovacích míst. Nicméně je potřeba stavět i nová parkoviště," vysvětluje starosta MOb Ostrava-Jih Martin Bednář (ANO 2011).
Ještě před dotazníkovým šetřením radnice schválila dva projekty. První v lokalitě ulic Provaznická, Horní, Sámova, Mitušova. Nová parkovací místa vzniknou díky opravě chodníků a cest.
"Také již v dubnu by měly být zahájeny práce na novém parkovišti na Výškovické ulici a následně jsme se rozhodli po průzkumu investovat další prostředky z přebytku hospodaření loňského roku. Bude to několik lokalit. V tuto chvíli se připravují projektové dokumentace na několika ulicích a také budeme chtít dříve realizovat zvětšení parkovacích míst za poliklinikou v Ostravě-Hrabůvce," dodává starosta Bednář.
Podobný problém mají i další části Ostravy nebo ostatní větší města. Aut totiž neustále přibývá.
"Původně byla sídliště stavěna na počet 4 automobily na 100 obyvatel. Toto už nemůžeme napravit, bohužel to nejde, ale budeme chtít pomoct a musí i občané shovívaví v tom, že ne vždy lze zaparkovat před domem. Musí využívat i blízké velké plochy," uzavírá Martin Bednář.
Další z lokalit, kde se chystá změna, je například v místní části Bělský les, kde jsou náspy, které se dají odstranit a vzniknou tak nová místa ve vnitroblocích. Řidiči by se měli dočkat změn i v parkovacích domech nebo v prostoru před restaurací Ural na Jugoslávské ulici.