Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Sdílená kola v Ostravě bude provozovat na další dva roky dál Nextbike

Ostrava-město |

Ostrava má provozovatele oblíbené služby sdílených kol na příští dva roky. V rámci vyhlášeného koncesního řízení opět zvítězila tradiční a zažitá kola Nextbike. Stále také zůstane v platnosti prvních 15 minut jízdy zdarma.

Bikesharing je zajišťován ve všech 23 městských obvodech, kde jsou umístěny cyklostojany, určené pro odkládání kol a sloužící jak provozovateli služby sdílených kol, tak veřejnosti. Lidé do těchto cyklostojanů mohou kola umístit bez poplatků za jejich užívání. V současnosti provozuje bikesharing v Ostravě společnost Nextbike, díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma.

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Služba sdílených kol funguje ve městě již čtvrtým rokem a tento způsob dopravy je velmi oblíbený. V Ostravě je celoročně v provozu přes 1 000 sdílených kol umístěných v 356 stanicích. Registrovaných uživatelů v aplikaci pro půjčení kola je letos téměř 72 tisíc. V loňském roce uskutečnili 515 000 výpůjček, při kterých ujeli víc jak 717 000 kilometrů."
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Původní smlouva o poskytování této služby končí v závěru letošního roku. Důležitým faktem je, že z analýzy výpůjček vyplynula potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme- li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy. Lidé, kteří si oblíbili možnost využití bikesharingu, se tedy v příštích dvou letech mohou těšit na zvýšení počtu jízdních kol v exponovaných měsících roku od června do září, kdy dojde o navýšení počtu kol o sto kusů."

Základní minimální počet stanic je pro příští dva roky stanoven na 330, nicméně v průběhu provozu se může měnit. Příští provozovatel zahájí službu v lednu roku 2023, nejpozději však k 1. březnu roku 2023, a zajistí ji do konce roku 2024. Provozovatel musí poskytnout v exponovaných měsících roku (červnu až září) minimálně 1 100 jízdních kol, na jaře a na podzim (konkrétně v březnu, dubnu, květnu a pak říjnu a listopadu) 800 kol, v zimě (od prosince do února) minimálně 400 jízdních kol.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Novinkou pro příští dvě sezóny je to, že uživatelé aplikace našeho ostravského dopravního podniku s názvem „moje DPO“, kteří jsou držiteli celoročního kuponu ODIS v tarifní oblasti města Ostravy a oblasti XXL, budou mít nově k využití dalších 15 minut zdarma, tedy dohromady celých 30 minut zdarma při každém využití služby."

Součástí řešení je i provázání s aplikací Dopravního podniku Ostrava, kdy by se sdílená kola měla zobrazovat ve vyhledávání spojení.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike: "Ostrava je pro nás doslova srdeční záležitostí, a jsme rádi, že tady budeme pokračovat i nadále, přičemž se budeme společně s městem snažit o to, aby služba sdílených kol byla co nejdostupnější pro občany. Pro následující dva roky je pro nás výzvou i další zlepšení zabezpečení našich kol, přičemž pro této účel vyvíjíme i zcela nové zámky."

V prvním roce v rámci pilotního provozu, tedy v roce 2018, začala v Ostravě provozovat bikesharing společnost Rekola. K dispozici bylo 150 kol a jen v centru Ostravy, ale i přesto začali mít lidé o tuto službu velký zájem. O rok později město vyhlásilo veřejnou zakázku na provozovatele, v soutěži vyhrála společnost Nextbike. 

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Zhruba 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců ujelo v provozu 130 486 kilometrů, v roce 2019 našlapalo za osm měsíců provozu bezmála 35 259 registrovaných uživatelů 521 395 kilometrů. V další veřejné zakázce byla opět vybrána společnost nextbike. V roce 2020 byla sdílená kola v provozu od začátku března a do konce prosince ujela 870 961 kilometrů a v loňském roce zdolali uživatelé sdílených kol víc jak 717 000 kilometrů."

V roce 2019 a 2020, kdy město přispívalo na každou výpůjčku 8,20 korun včetně DPH, uhradilo za bikesharing za oba roky celkem 9,6 milionu korun. Pro sezónu 2021 a 2022 činí příspěvek města 7,10 korun za výpůjčku. Do konce července proplatilo město provozovateli zatím za tuto službu 5,7 milionu korun. Vysoutěžená cena, kterou bude město Ostrava hradit za každou výpůjčku pro období 2023 a 2024 je 9,80 korun. Cena zohledňuje inflaci i zvýšené náklady provozovatele v souvislosti s krádežemi i poškozováním kol, se kterými se potýkal v rámci plnění služby hlavně v loňském roce. Město zajistilo řadu opatření, aby takového jevy maximálně eliminovalo.

Nahlásit chybu


K tématu

Sdílená kola startují sezónu i ve Frýdku-Místku. Řeší se i propojení s dalšími městy

Oblíbená modrá sdílená kola se opět vrací do ulic Frýdku-Místku. Letos jich bude k dispozici opět 200. Součástí výpůjčního systému je i šest okolních obcí. A město dál jedná s provozovatelem o možnosti rozšíření dojezdové a výpůjční vzdálenosti i do dalších měst, jako je například Ostrava.

Nextbike propojil možnost sdílení kol mezi Frýdkem-Místkem a Ostravou

Modrá sdílená kola přidala do své nabídky novou možnost. Lidé si mohou kolo půjčit ve Frýdku-Místku a vrátit ho v Ostravě, stejně tak i v opačném případě. Propojení obou měst bylo možné kvůli ideálnímu cyklistickému spojení.

Bikesharing funguje v Ostravě už 6 let. Oblíbenost stále roste

25. března 2024 8:39 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Bikesharing neboli sdílení jízdních kol funguje v Ostravě už šestým rokem a za tu dobu si získalo si obrovskou oblibu. Jen za loňský byla kola společnosti Nextbike vypůjčena uživateli téměř v půl milionech případů a většinou svou trasu zvládli do 15 minut.


V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

Havířov bojuje s potkany, ti si ve velkém pochutnávali i v hypermarketu

Potkani představují pro města noční můru. Neustále s nimi bojují i v Havířově, kde musí opět přistoupit k plošné deratizaci. Hlodavci velké škody napáchali i v jednom hypermarketu.

Senior v nazouvácích se ztratil na procházce, policie ho našla několik kilometrů od domova

Včera 10:01 | Studénka | Lukáš Zavadil

Úterní pátrání po téměř 80letém seniorovi na Novojičínsku mělo šťastný konec. Muž, který se vydal na procházku bez mobilního telefonu a v nazouvácích, byl nalezen několik kilometrů od domova díky rychlému zásahu policie a spolupráci s veřejností. Senior byl převezen do nemocnice, kde se potvrdilo, že je v dobrém zdravotním stavu.

Začala podzimní výzva 10 000 kroků, zapojit se může úplně každý

Od října začala další pravidelná výzva 10 tisíc kroků. Kdo se do ní zapojí, zlepší si kondici a přispěje k lepšímu zdraví a životnímu stylu. Ti nejlepší budou navíc odměněni. Zapojit se mohou jednotlivci i týmy všech věkových kategorií. A soutěží se také v rámci jednotlivých měst.

Beskydský endoskopický workshop se věnoval miniinvazivním zákrokům

Nemocnice ve Frýdku-Místku pořádala další Beskydský endoskopický workshop. Lékaři a sestry, převážně z kraje, ale i Česka a Slovenska, si vyměňovali zkušenosti v oblasti gastroenterologie. Letos se řešily miniinvazivní zákroky u onemocnění, kde bylo dříve potřeba operace.

Technické služby fungují pod odborem údržby majetku, na zimu jsou připraveny

Studénka připravuje založení vlastních technických služeb. Zatím fungují jako oddělení v rámci odboru údržby majetku. Rozhodli o tom zastupitelé na poslední schůzi. Město pokračuje i v nákupu nové techniky.

Povodně zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny

Povodně zcela zničily v Havířově cyklostezku u řeky Lučiny. Magistrát musí nyní najít řešení, jaký zvolit povrch při následné rekonstrukci. Opravy začnou zřejmě až v příštím roce.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Je to tu! Síť stezek pro bikery v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

TrikFilm představil animovaná díla mladých autorů, mezinárodní festival se konal už popáté

Poslední zářiový týden přivítala Ostrava už pátý ročník Mezinárodního festivalu dětské a studentské mediální tvorby TrikFilm. Ten letos představil více než dvě stě animovaných děl z více než třiceti zemí světa. Návštěvníkům zároveň festival nabídnul i množství doprovodných aktivit.

Ve Studiu G si zahrají profesionálové i studenti

Studio G je jednou z nejmladších divadelních scén v Ostravě. Vzniklo teprve v roce 2019 na místě bývalého papírnictví, jehož prostory členové přebudovali na kavárnu a divadelní sál. Od té doby slouží kultuře.

Klub 1. FC Poruba uspořádal nábor fotbalových hvězdiček s Tomášem Ujfalušim. Přišly desítky dětí

Klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

V Ostravě-Třebovicích vznikl nový park. Vysadili ho studenti v rámci soutěže Lipová ratolest

Studenti desítky zahradnických škol z celého Česka vysadili v Třebovicích nový park v rámci soutěže Lipová ratolest. Své zastoupení měla i Ostrava v podobě družstva ze zdejší Střední zahradnické školy.

Ranní nehoda dvou nákladních aut v Ostravě zastavila dopravu, řidiče museli vyprostit hasiči

2. října 2024 10:25 | Ostrava-město | Lukáš Zavadil

Ve středu ráno se v Ostravě na ulici Plzeňská srazila dvě nákladní vozidla. Nehoda zcela zastavila provoz. Hasiči museli vyprošťovat jednoho z řidičů pomocí hydraulického zařízení. Po vyproštění byl zraněný řidič předán do péče záchranářů.

Sdílená kola v Ostravě bude provozovat na další dva roky dál Nextbike
Vydáno 13. srpna 2022 15:28, Ostrava-město, Jiří Cileček
Ostrava má provozovatele oblíbené služby sdílených kol na příští dva roky. V rámci vyhlášeného koncesního řízení opět zvítězila tradiční a zažitá kola Nextbike. Stále také zůstane v platnosti prvních 15 minut jízdy zdarma.

zdroj foto: Magistrát města Ostravy

Bikesharing je zajišťován ve všech 23 městských obvodech, kde jsou umístěny cyklostojany, určené pro odkládání kol a sloužící jak provozovateli služby sdílených kol, tak veřejnosti. Lidé do těchto cyklostojanů mohou kola umístit bez poplatků za jejich užívání. V současnosti provozuje bikesharing v Ostravě společnost Nextbike, díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma.

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Služba sdílených kol funguje ve městě již čtvrtým rokem a tento způsob dopravy je velmi oblíbený. V Ostravě je celoročně v provozu přes 1 000 sdílených kol umístěných v 356 stanicích. Registrovaných uživatelů v aplikaci pro půjčení kola je letos téměř 72 tisíc. V loňském roce uskutečnili 515 000 výpůjček, při kterých ujeli víc jak 717 000 kilometrů."
Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Původní smlouva o poskytování této služby končí v závěru letošního roku. Důležitým faktem je, že z analýzy výpůjček vyplynula potřeba pokračování finanční podpory ze strany města, chceme- li udržet nebo dále rozšířit rozsah využití této služby ekologické dopravy. Lidé, kteří si oblíbili možnost využití bikesharingu, se tedy v příštích dvou letech mohou těšit na zvýšení počtu jízdních kol v exponovaných měsících roku od června do září, kdy dojde o navýšení počtu kol o sto kusů."

Základní minimální počet stanic je pro příští dva roky stanoven na 330, nicméně v průběhu provozu se může měnit. Příští provozovatel zahájí službu v lednu roku 2023, nejpozději však k 1. březnu roku 2023, a zajistí ji do konce roku 2024. Provozovatel musí poskytnout v exponovaných měsících roku (červnu až září) minimálně 1 100 jízdních kol, na jaře a na podzim (konkrétně v březnu, dubnu, květnu a pak říjnu a listopadu) 800 kol, v zimě (od prosince do února) minimálně 400 jízdních kol.

Kateřina Šebestová, náměstkyně primátora: "Novinkou pro příští dvě sezóny je to, že uživatelé aplikace našeho ostravského dopravního podniku s názvem „moje DPO“, kteří jsou držiteli celoročního kuponu ODIS v tarifní oblasti města Ostravy a oblasti XXL, budou mít nově k využití dalších 15 minut zdarma, tedy dohromady celých 30 minut zdarma při každém využití služby."

Součástí řešení je i provázání s aplikací Dopravního podniku Ostrava, kdy by se sdílená kola měla zobrazovat ve vyhledávání spojení.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike: "Ostrava je pro nás doslova srdeční záležitostí, a jsme rádi, že tady budeme pokračovat i nadále, přičemž se budeme společně s městem snažit o to, aby služba sdílených kol byla co nejdostupnější pro občany. Pro následující dva roky je pro nás výzvou i další zlepšení zabezpečení našich kol, přičemž pro této účel vyvíjíme i zcela nové zámky."

V prvním roce v rámci pilotního provozu, tedy v roce 2018, začala v Ostravě provozovat bikesharing společnost Rekola. K dispozici bylo 150 kol a jen v centru Ostravy, ale i přesto začali mít lidé o tuto službu velký zájem. O rok později město vyhlásilo veřejnou zakázku na provozovatele, v soutěži vyhrála společnost Nextbike. 

Petr Havránek, mluvčí Ostravy: "Zhruba 16 tisíc uživatelů za necelých sedm měsíců ujelo v provozu 130 486 kilometrů, v roce 2019 našlapalo za osm měsíců provozu bezmála 35 259 registrovaných uživatelů 521 395 kilometrů. V další veřejné zakázce byla opět vybrána společnost nextbike. V roce 2020 byla sdílená kola v provozu od začátku března a do konce prosince ujela 870 961 kilometrů a v loňském roce zdolali uživatelé sdílených kol víc jak 717 000 kilometrů."

V roce 2019 a 2020, kdy město přispívalo na každou výpůjčku 8,20 korun včetně DPH, uhradilo za bikesharing za oba roky celkem 9,6 milionu korun. Pro sezónu 2021 a 2022 činí příspěvek města 7,10 korun za výpůjčku. Do konce července proplatilo město provozovateli zatím za tuto službu 5,7 milionu korun. Vysoutěžená cena, kterou bude město Ostrava hradit za každou výpůjčku pro období 2023 a 2024 je 9,80 korun. Cena zohledňuje inflaci i zvýšené náklady provozovatele v souvislosti s krádežemi i poškozováním kol, se kterými se potýkal v rámci plnění služby hlavně v loňském roce. Město zajistilo řadu opatření, aby takového jevy maximálně eliminovalo.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000032828/sdilena-kola-v-ostrave-bude-provozovat-na-dalsi-dva-roky-dal-nextbike