DPO chce tramvaje nízkopodlažní. Požadovaná obsaditelnost vozu je minimálně 240 osob, minimálně 30 % míst musí být k sezení. Požadovaná maximální rychlost je 80 km za hodinu. Součástí vybavení by měla být i kolizní kamera, antikolizní systém s možností automatického brzdění, nebo automatická nájezdová rampa například pro vozíčkáře. Vozy by měly být vybavené klimatizací, USB porty v minimálním počtu 20 kusů na vůz, samozřejmostí je pak i kamerový systém, v minimálním počtu 21 kamer na vozidlo. Zajímavostí také je, že vozidla budou mít přípravu na vyhřívané sedáky pro cestující.
Dopravní podnik Ostrava chce nakoupit 25 nových velkokapacitních tramvají
Až 25 velkokapacitních tramvají. Dopravní podnik Ostrava dnes vypsal veřejnou soutěž na nové tramvaje a hledá dodavatele. Součástí zakázky je mimořádně také zajištění servisu, takzvané těžké údržby dodaných vozů. Celková předpokládaná hodnota je 2 miliardy 250 milionů korun.