Projekt proti školnímu neúspěchu a předčasným odchodům žáků ze vzdělávání ukázal, že propojení škol, rodin a odborníků může přinést ohroženým dětem nový pohled na vzdělávání. Klíčovou roli sehráli terénní pracovníci, kteří se stali mostem mezi školou a domácím prostředím.
Součástí projektu byly i tvůrčí dílny, besedy a intervence. To vše přispělo k lepšímu zvládnutí školní látky i zdravému sebevědomí dětí.
Téměř polovina žáků zlepšila docházku i prospěch. V některých školách byl úspěch ještě vyšší. A co je nejdůležitější, míra předčasného odchodu ze vzdělávání se u zapojených dětí snížila o více než 95 procent.
Ostrava proto plánuje v nastavené podpoře pokračovat. Cílem je vytvořit stabilní a inkluzivní prostředí, kde vzdělání nebude překážkou, ale cestou k lepšímu životu.

