Sovětský tank T-34 dorazil do centra Ostravy samozřejmě na valníku. Pak ale zaburácel jeho motor se spotřebou až 340 litrů na 100 kilometrů a hladce sjel na stezku, která vede podél Ostravice.
Jaroslav Hrabec, ředitel Krajské vojenské správy Ostrava: “My jsme si chtěli vyzkoušet únosnost břehů, komunikací, projeli jsme si celou Ostravu, kruhové objezdy, sjezdy z dálnice a ta zkouška splnila očekávání.”
Zkouška průjezdnosti trasy od sjezdu z dálnice přes Ostravu a pak také místa, kde budou tanky sjíždět byly nutné. 30. dubna se totiž přímo v bermě řeky Ostravice uskuteční, v rámci oslav 70. výročí konce války, rekonstrukce bojů. Největším lákadlem by mělo být právě pět té třicet čtyřek.
Milan Halenčák, řidič tanku: “Je to tady těžké, nejsou tady posilovače, ty pedály jdou těžko, málokdy se podaří napoprvé zařadit.”
Testu přihlíželi úředníci z městského obvodu, kteří měli strach o sud cyklostezky, ale také ředitel Povodí Odry. Boje budou totiž probíhat na pozemcích povodí.
Jiří Pagáč, ředitel Povodí Odry: “Pokud by došlo k úniku ropných látek, dojde k odtěžení zeminy a bude to území sanováno.”
Rekonstrukce boje o Ostravu začne na nábřeží Ostravice u Černé Louky 30. dubna v 16 hodin. Pořadatelé upozorňují, že bitvu budou doprovázet hlasité zvukové efekty.