14 dní trvalo pracovníkům ostravského dopravního podniku, než tramvaj na cestu do Washingtonu připravili. Části, které přesahují obrys vozu byly demontovány a uloženy dovnitř, elektrická zařízení byla utěsněna a vozy byly kvůli účinkům mořské soli nastříkány voskem.
Martin Pěnčík, obchodní ředitel spediční firmy: "Silničně to přepravíme do Hamburku, kde proběhne překládka na speciální podvozky, které se natahují do lodě a jedeme do Baltimoru."
Tramvaje se od těch ostravských liší jen mírně. Musely být lépe utěsněny, kabina řidiče je chráněna rámem, podobným jako v závodních vozech a například sedadlo řidiče má vyšší nosnost, neboť jsou prý američtí řidiči těžší než naši.
Vladimíř Ščurek, ředitel výroby: "Jsou plně klimatizované, to je hlavní rozdíl mezi českou a americkou tramvají. Potom je tam zjednodušený odbavovací systém."
Anketa, pracovníci DPMO: 1. „Určitě jsem na to hrdý, protože to nikdo v republice nedělá jen Dopravní podnik Ostrava." 2. „Jsme rádi, že jsme mohli zviditelnit Ostravu ve světě." 3. „Ta hrdost tady je, protože jsme dokázali něco výjimečného."
Tramvaje budou dva dny cestovat po souši do Hamburku, pak poplují asi měsíc po moři do Baltimoru. Jen samotná doprava stojí více než dva miliony korun.Cena jedné tramvaje je 45 milionů. Vozy budou ve Washingtonu jezdit na tříkilometrovém úseku, který bude dokončen v příštím roce.