Nádražní ulice v centru Ostravy. Auta parkují v zákazu stání, strážníci rozdávají pokuty. Lidé se hádají, že parkovat nemají kde. Vedení města rozjelo projekt inteligentního systému dopravy, ale lidem se většinou na odlehlejší i když volná parkoviště cestovat nechce. Centrum je tak stále ucpané a parkoviště přeplněná. Jak tento problém vyřešit jsme se zeptali kandidátů na ostravského primátora.
Martin Juroška, KSČM, kandidát na primátora Ostravy: „Situaci by pomohl vyřešit náš projekt na zavedení bezplatné MHD, která díky tomu, že bude atraktivní pro lidi, povede k tomu, že lidé budou méně užívat auta."
Eva Schwarzová, Ostravak, kandidátka na primátorku Ostravy: „Součástí by měly být všechny možnosti, které jsou ověřeny v moderních městech. Ať už budovaný inteligentní dopravní systém, tak i parkovací domy, které by ale neměly být stavěny na jiných než hustě obydlených lokalitách, aby to nedopadlo jako na Černé louce."
Pavel Dostál, Věci veřejné: „Věci veřejné by chtěly dopravu odklonit pokud možno z centra města. Co se týče parkování, tak připravit parkoviště už u MHD a v centru je řešit podzemními parkovišti."
Sami Ostravané by se shodli v pro ně nejjednoduším řešení.
Anketa, ostravští řidiči: 1. "Myslím podzemní parkování." 2. "Podzemní parkoviště." 3. "Místo už je jenom v podzemí."
Inteligentní dopravní systém, jehož první fázi už současné vedení Ostravy spustilo bude stát asi 250 milionů korun. Zatím jsou v provozu tabule, které řidiče navigují k volným parkovištím.
Dopravní situace v centru Ostravy se stále zhoršuje
Průjezd Ostravou trvá každým dnem déle a parkovací místa jsou téměř stále obsazená. Vedení magistrátu se dopravu snaží řešit inteligentním systémem parkování, ale zatím to příliš nepomohlo. My jsme se na jejich způsob řešení zeptali některých kandidátů na primátora Ostravy.