Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>

Ostravský dopravní podnik čekají změny

Ostrava-město |

Dopravní podnik, který je kvůli evropským normám od ledna letošního roku rozdělen na dvě části, čeká zřejmě další významná změna. Zastupitelé budou totiž rozhodovat o privatizaci té části firmy, která se zabývá výrobou a opravami tramvají a trolejbusů. Právě tato činnost musela být oddělena od podniku, který zajišťuje městskou hromadnou dopravou.

Restrukturalizace Dopravního podniku Ostrava začala už v roce 2008 a vyvrcholila letos v lednu, kdy byla zřízena dceřiná společnost Ekova Electric. Výroba a opravy tramvají a trolejbusů byly jako komerční činnost odděleny od provozování hromadné dopravy.

Petr Kajnar (ČSSD), primátor Ostravy: „Zákony EU jasně vyžadují oddělení správy veřejných peněz od oddělení výroby, která je v komerčním prostředí."

Petr Pyšný, advokát: „Docházelo k porušení příslušných ustanovení smlouvy u EU, která zakazuje poskytovat neslučitelnou veřejnou podporu podnikatelským subjektům."

Vedení města připravuje další krok, kterým by měla být privatizace většinového podílu v Ekově. Pro další rozvoj je prý partner nezbytný. Město už má dva zájemce.

František Kořínek, ředitel Ekovy Electric: „Ekova nemá žádný vlastní produkt, který by byla schopna nabízet. Druhá věc je ta, že bychom byli v horizontu několika let schopni vyvinout vlastní produkt, ale ten produkt nelze prodávat bez toho, aniž byste měli obchodní zastoupení, vazby, servis, což je tak nákladné, že si to bez partnera neumím představit."

Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora: „Když budeme dále kooperovat na výrobě a ten podnik bude vydělávat, tak bude přinášet peníze do matky, tzn. do dopravního podniku a můžeme je investovat kdekoliv chceme."

Prodeje většinového podílu se obávají odbory. Prý hrozí ztráty zisku. Do Ekovy přešlo z mateřské firmy 120 zaměstnanců a v letošním roce je plánován zisk 20 milionů korun.

Nahlásit chybu


Tragický únik oxidu uhelnatého v Krnově, podařilo se zachránit jednu osobu, druhá bohužel zemřela

Včera 10:44 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

V pátek 4. října 2024 složky IZS u úniku oxidu uhelnatého v jednom z bytů. Na místě byly nalezeny dvě osoby v bezvědomí. Zatímco jednu osobu se podařilo zachránit, druhá bohužel zemřela. Oxid uhelnatý je smrtelně nebezpečný plyn, který vzniká při nedokonalém hoření a hasiči apelují na používání detektorů.

Hnutí ANO bude v Moravskoslezském kraji vládnout s koalicí SPD, Trikolory a strany PRO

Dlouho očekávaný povolební okamžik je tady. Kdo bude vládnout MS regionu oznámilo vítězné ANO v pátek odpoledne.

Dobrá zpráva pro bikery. Síť stezek v karvinském Černém lese je konečně legální

Datum 28. září se zapíše do historie oddílu karvinských bikerů jako jeden z nejvýznamnějších dnů. Oficiálně se jim podařilo zprovoznit síť stezek plnou trailů , kterou právě v tento den slavnostně otevřeli.

Ostravský magistrát je opět nejpřívětivější v MS kraji. V anketě zvítězil už pošesté

4. října 2024 10:26 | Ostrava-město | Tomáš Kořistka | Ostravské minuty

Ostravský magistrát se stal opět vítězem ankety o nejpřívětivější úřad v Moravskoslezském kraji. Soutěž každoročně vyhlašuje Ministerstvo vnitra České republiky. Podle primátora města Jana Dohnala mají na ocenění velkou zásluhu zaměstnanci, kteří svou práci odvádějí nadstandardně.

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji jde do opozice, s vítězným hnutím ANO se neshodla

4. října 2024 14:57 | Celý MS kraj | Lukáš Zavadil

Koalice SPOLU v Moravskoslezském kraji po jednáních s hnutím ANO míří do opozice. Podle lídra Radka Kani jsou podmínky, které si ANO stanovilo, v rozporu s hodnotami a programem koalice. SPOLU se stane kritickou, ale konstruktivní opozicí nové krajské vlády.

Do Opavy po povodních stále nejezdí vlaky. Trať z Ostravy do Opavy by měla být obnovena v půlce října

4. října 2024 12:12 | Opava | Yvona Fajtová | Regionální zprávy POLAR

Do Opavy stále nejezdí vlaky. Povodeň poničila železniční trať z Opavy ve směru na Ostravu i na Krnov a také z Opavy do Malých Hoštic a dále do Kravař. Místo vlaků tak cestující přepravují autobusy.

Poruba pracuje na novém strategickém plánu. Podílet se na něm budou odborníci i široká veřejnost

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Škody na majetku Ostravy-Přívozu za 130 milionů. Jedna škola je stále bez tepla

Nefunkční topení na základní škole i omezení v domě s pečovatelskou službou. Centrální ostravský obvod řeší postupně škody, které napáchala povodeň v části Přívoz. Bojuje se hlavně s časem, aby bylo všechno uklizeno, vysušeno a opraveno, než začne zima.

Slezská bude mít velkokapacitní kulturní dům, stavět by se mohlo začít na jaře

Slezská Ostrava bude mít vlastní velkokapacitní kulturní dům a ani větší akce už se tak nebudou muset konat mimo obvod. Stavba Multifunkčního domu v Muglinově sice momentálně stojí kvůli neshodám se zhotovitelem, už na jaře by se ale mělo znovu pokračovat v práci.

Studénka pokračuje v opravách starého zámku, střechu znovu pokrývá břidlice

Starý zámek ve Studénce město obnovuje postupnými kroky už několik let. Prioritou je oprava střechy. Na rekonstrukci památkově chráněného objektu se daří získávat dotace z Ministerstva kultury.

Kuchaři z Koblova se odreagovali od povodní na druhém ročníku Gulášfestu

Přestože se povodně dotkly většiny obyvatel Koblova a spoustu z nich připravily o vybavení domovů, o oblíbený Gulášfest se Koblované připravit nenechali. Místní tak dali jasně najevo, že se s nepříjemnými okolnostmi umí vypořádat. Pro některé z nich pak byla akce symbolem návratu k normálnímu životu.

Noc vědců přírodovědecké fakulty se vrátila do Slezské Ostravy, návštěvnost byla enormní

Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity se připojila k vědeckým pracovištím dvou desítek českých vysokých škol a dalších institucí a přivítala stovky návštěvníků na letošní Noci vědců. Oproti loňskému roku se zájemcům představila ve vlastních prostorách na slezskoostravském Hladnově.

Starostka Ostravy-Poruby poděkovala všem lidem, kteří pomáhali s následky povodně

3. října 2024 19:07 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

Zářijová ničivá povodeň opět ukázala, že lidé mají velká srdce. Vytopeným Porubanům pomáhaly stovky lidí, hasiči, řada firem i zaměstnanci radnice. Patří jim za to velký dík.

Bývalý slavný fotbalista Tomáš Ujfaluši pomohl klubu 1. FC Poruba s náborem dětí

3. října 2024 18:56 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

Fotbalový klub 1. FC Poruba hledá nové kluky a holky. Uspořádal proto nábory nových fotbalových hvězdiček. Přijít mohl každý, kdo má chuť sportovat.

V Ostravě-Porubě pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030

3. října 2024 18:49 | Ostrava-Poruba | Yvona Fajtová | Expres Ostrava-Poruba

V Ostravě-Porubě teď pracují na novém strategickém plánu. Platit bude do roku 2030 s přesahem do roku 2040. Zapojit se do něj může i široká veřejnost a jeho cíle by měl obvod plnit nehledě na tom, kdo bude v jeho vedení.

Ostravský dopravní podnik čekají změny
Vydáno 7. února 2011 6:28, Ostrava-město, Tomáš Kořistka
Dopravní podnik, který je kvůli evropským normám od ledna letošního roku rozdělen na dvě části, čeká zřejmě další významná změna. Zastupitelé budou totiž rozhodovat o privatizaci té části firmy, která se zabývá výrobou a opravami tramvají a trolejbusů. Právě tato činnost musela být oddělena od podniku, který zajišťuje městskou hromadnou dopravou.

Restrukturalizace Dopravního podniku Ostrava začala už v roce 2008 a vyvrcholila letos v lednu, kdy byla zřízena dceřiná společnost Ekova Electric. Výroba a opravy tramvají a trolejbusů byly jako komerční činnost odděleny od provozování hromadné dopravy.

Petr Kajnar (ČSSD), primátor Ostravy: „Zákony EU jasně vyžadují oddělení správy veřejných peněz od oddělení výroby, která je v komerčním prostředí."

Petr Pyšný, advokát: „Docházelo k porušení příslušných ustanovení smlouvy u EU, která zakazuje poskytovat neslučitelnou veřejnou podporu podnikatelským subjektům."

Vedení města připravuje další krok, kterým by měla být privatizace většinového podílu v Ekově. Pro další rozvoj je prý partner nezbytný. Město už má dva zájemce.

František Kořínek, ředitel Ekovy Electric: „Ekova nemá žádný vlastní produkt, který by byla schopna nabízet. Druhá věc je ta, že bychom byli v horizontu několika let schopni vyvinout vlastní produkt, ale ten produkt nelze prodávat bez toho, aniž byste měli obchodní zastoupení, vazby, servis, což je tak nákladné, že si to bez partnera neumím představit."

Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora: „Když budeme dále kooperovat na výrobě a ten podnik bude vydělávat, tak bude přinášet peníze do matky, tzn. do dopravního podniku a můžeme je investovat kdekoliv chceme."

Prodeje většinového podílu se obávají odbory. Prý hrozí ztráty zisku. Do Ekovy přešlo z mateřské firmy 120 zaměstnanců a v letošním roce je plánován zisk 20 milionů korun.

Zdroj: https://polar.cz/index.php/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/6233/ostravsky-dopravni-podnik-cekaji-zmeny