Ostrava se špatným ovzduším bojuje už delší dobu. Vedle omezení stacionárních zdrojů znečištění podporuje urychlení výstavby obchvatů v místech kde je silný provoz, zavodla bezplatné MHD při signálu regulace a zvažuje i možnost omezení silničního provozu při smogu. Ukázalo se také, že prašnost výrazně snižuje častěšjší čištění ulic.
Aleš Boháč, (ČSSD), náměstek primátora Ostravy: „Tento rok z peněz ušetřených na veřejném osvětlení budu dávat peníze na čištění ulic svěřené městským obvodům, abychom čistili tam, kde rodiny chodí."
Čistící vozy sesbíraly v Ostravě v loňském roce 751 tun prachu z komunikací. Ostrava se na čištění ulic ale podílí i nad rámec svých povinností. Vedení chce častěji čistit ty ulice, které vedou místy s hustším osídlením. Ty ale často vlastní i kraj nebo stát. Proto požádalo o dotace.
Petr Kajnar, (ČSSD), primátor Ostravy: „Tyhle cesty jsou zdrojem silného sekundárního znečištění a znečišťovatelem není Ostrava, ale vlastníci těch komunikací a měli by dbát aby nebyli znečišťovateli."
Ostrava už také z vlastních peněz pořídila speciální vozidlo, které vysaje i jemné částice prachu. Také bude žádat změnu vyhlášky, aby častější čištění silnic byla povinnost.
Město Ostrava chce častěji čistit silnice
Vedení Ostravy chce častěji čistit silnice aby zlepšilo ovzduší ve městě. Prach z cest je totiž jedním z velkých znečišťovatelů. Městské čistící stroje ale odprašují i silnice, které jsou ve správě kraje a státu, a proto požádali radní tyto instituce o dotace.