Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora Ostravy: „Bylo zjištěno, že u autobusové dopravy byl pokles lidí v pracovní dny, o víkendu byl mírný nárůst. U automobilové dopravy byl pokles o asi 3,4 procenta. Je třeba říct, že lidé se v době smogu méně pohybují po území města a co nemusejí vyřizovat, oddalují."
Město za bezplatnou přepravu platí dopravnímu podniku i soukromým firmám milion 200 tisíc korun za každý den smogu. Celkem to zatím bylo 23 milionů.
Petr Kajnar (ČSSD), primátor Ostravy: „Skutečný význam by to mohlo mít, kdybychom to provedli na celém území, které je tou smogovou situací zasaženo. Včetně krajské dopravy. V nejbližší době bude schválen zákon o zónách a restrikcích pro automobily. Města si mohou vybrat zóny, kde auta nebudou smět v době smogu."
Doprava v době smogu je ale podle vedení jen jedním z opatření, kterými město chce přispět ke zlepšení ovzduší. Dalšími je například častější čistění ulic. Už teď s velkým předstihem je ve uklizeno 50 procent silnic ve správě města, se kterých bylo sebráno 140 tun nepořádku. Radnice teď chce přivést ke spolupráci i kraj.
Aleš Boháč (ČSSD), náměstek primátora Ostravy: „Bylo by to mnohonásobně efektivnější, kdyby na celém území kraje byla bezplatná doprava."
Podle primátora je důležité, aby investoři Ostravu vnímali, jako dobré místo pro život a práci a investice do zlepšení ovzduší se přes ně vrátí.
Ostravský magistrát hodnotil dopad bezplatné MHD v době smogu
Koordinátor ODIS provedl ve spolupráci s odborem dopravy ostravského magistrátu vyhodnocení dopadu přepravy městskou hromadnou dopravou zdarma v období smogu. Akce probíhala v lednu a únoru. Počítána byla obsazenost autobusů, tramvají a trolejbusů na různých místech Ostravy a také byla hodnocena hustota provozu.