Radnice Slezské Ostravy zavedla robotickou automatizaci procesů. Jako první vyzkoušeli projekt na hřbitovní správě, má jim pomoci při evidenci hrobových míst.
Nataša Lukášová, vedoucí oddělení hřbitovní správy Slezská Ostrava: "Na každé to hrobové místo je uzavřena nájemní smlouva a ta smlouva je uzavřena na dobu určitou, ve chvíli, kdy ta smlouva uplyne, uplyne ten nájem, tak nám jako oddělení vyplývá zákonná povinnost informovat občana o tom, že mu uplynula sjednaná doba nájmu."
Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: "Dodnes tyto oznámení vystavoval úředník, který přitom musel pracovat ve třech různých počítačových programech, kde ověřoval informace a zároveň je mezi těmito programy musel ručně přepisovat. Dnes toto dělá robot a místo půl hodiny, kterou zabrala tato činnost právě našemu úředníkovi, to robot zvládne za minutu a půl."
Slezská Ostrava je správcem šesti pohřebišť s více než dvaceti tisíci hrobovými místy. Každé upozornění musí navíc nájemci dostat nejméně 90 dnů před vypršením nájemní smlouvy.
Nataša Lukášová, vedoucí oddělení hřbitovní správy Slezská Ostrava: "V podstatě to je cirka takových 250 až 300 položek měsíčně, které ty děvčata vygenerují do seznamu a následně ten seznam začínají zpracovávat. To představuje u těch 250 až 300 položek práci cirka sedmi dnů, je to docela náročné."
Robotický software jim tak pomůže s opakovanou administrativou.
Richard Vereš, starosta Slezské Ostravy: "Je samozřejmě sci-fi, že by roboti nahradili všechny úředníky, nicméně mohou jim v jejich práci pomoci a to tak, aby úředníci se mohli věnovat práci s přidanou hodnotou a zejména kontaktu s občany našeho obvodu."
Projekt robotické automatizace chce v průběhu letošního roku radnice rozšířit i na další úseky úřadu, aby tím ulehčila úředníkům od monotematické administrativy, které každý rok přibývá.