Ostravu ozdobila nová unikátní silueta, kterou tvoří lávka architekta Josefa Pleskota. Svým způsobem jde o lávky dvě, které jsou zavěšeny na jednom pylonu. Jedno pole přemosťuje železniční vlečku a druhé řeku Ostravici.
Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Slezská Ostrava jako taková je ráda, že tato lávka tady vznikla, protože to napojení, jak už jsem říkal předtím v úvodu, v podstatě na hrad a na tu část Slezské je super. To tady chybělo. S tím, že my plánujeme i další projekty, které by tady v blízkosti měly vzniknout. Nemyslím si, že to je otázka dvou, tří let, ale v horizontu třeba pěti, deseti let určitě tady vzniknou bytové komplexy podél Frýdecké. Takže v podstatě i kolem toho Zárubku, kde je dneska skládka, tak se to plánuje v budoucnu taky samozřejmě úplně změnit. Včetně toho, že by se měla časem proměnit i více Bohumínská a Frýdecká."
Propojení Slezské Ostravy a Dolních Vítkovic vytvořilo cyklostezku, která má půl kilometru a je široká 4 metry. Pro montáž lávky byl využit největší jeřáb v České republice s nosností 750 tun.
Štěpán Trantina, ředitel pro obchod a realizaci společnosti EXCON: "Pan architekt požadoval lehkou, vzdušnou lávku, lehkou vzdušnou konstrukci. K tomu se přizpůsobuje i statický návrh té ocelové konstrukce a ten finální tvar vzniká ve spolupráci architekta s inženýry a pan architekt tomu dává finální podobu. Tato lávka je unikátní právě tím systémem zavěšení, kdy má pevné body na krajních podpěrách a jsou zde táhla, která ji pomáhají vynášet. Ta táhla jsou předepnutá na určitou sílu, čímž zlepšují přenos sil v té lávce. Tím přispívají k tomu, že ta dimenze profilů může být menší."
Zajímavý je také tvar lávky, která je nad železnicí navýšena do oblouku a nad řekou naopak prohnutá směrem dolů.
Štěpán Trantina, ředitel pro obchod a realizaci společnosti EXCON: "Lávka je samozřejmě bezpečná. Ten pohyb, který je cítit, je obvyklý. Zejména to je u těch lávek, které jsou řešeny tímto způsobem. Dodatečně jsou zespoda té lávky, což my teď tady nevidíme, instalovány pohlcovače kmitů, které mají zlepšit tu pohodu chodce. A zejména běžců, protože předpokládáme, že se zde budou odehrávat nějaké závody a budou tady běhat skupiny a tak dále."
Město Ostrava do budoucna připravuje také nový most pro auta.
Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "To propojení automobilové dopravy mezi Slezskou Ostravou a Moravskou Ostravou samozřejmě vítáme, protože víme, jak je dneska vytížená ulice Bohumínská a ona potřebuje nějakým způsobem zklidnit. O tom je i ta studie, která probíhá, ke které budou nějaké diskuze. Tak si myslím, že to určitě tomu prospěje. A takové projekty vítáme a jsme rádi za to, že město to podporuje a realizuje."
Autor současné lávky pro pěší a cyklisty Josef Pleskot projevil přání, zda by se mohla jmenovat po ostravském spisovateli Janu Balabánovi.