Součástí souboru oprav porubových dopravníků, které bylo nutno provést kvůli jejich opotřebení, byla generální oprava jednoho hřeblového dopravníku a částečné opravy dalších tří. Obnova dopravníků včetně výroby součástí trvala přes půl roku.
„Opravené dopravníky nyní budou spolehlivější, což ve výsledku znamená méně prostojů a vyšší výkon. Dopravník, který prošel generální opravou, jsme nasadili do porubu, od něhož si slibujeme nejlepší výsledek. Tam bude sloužit 8 měsíců, během nichž odtěží více než 400 tisíc tun uhlí. Po vytěžení tohoto porubu využijeme dopravník pro odtěžování rubaniny v dalších porubech,“ vysvětlil Antonín Míra, hlavní mechanik OKD.
Generální oprava dopravníku zahrnovala především výměnu otěrových desek o vyšší tvrdosti, renovaci spojů a úchytů pojezdových ozubnic, opravy úchytů pro mechanizovanou výztuž i ošetření součástí antikorozním nátěrem. Obnovu hlavní části dopravníku prováděla polská firma Artech a zbylé opravy zajistila karvinská Karimpex Ilmar.
„Dopravníky představují pro důl kritickou infrastrukturu, proto jsme pravidelně kontrolovali průběh výroby a obnovy součástí u obou dodavatelů. Vše bylo dodáno v potřebné kvalitě, a naši specialisté tak mohli bez problému provést instalaci v porubech Dolu ČSM,“ doplnil Roman Fliega, mechanik dolu ČSM.
OKD, a.s. je jediným producentem černého uhlí v České republice. Těžba probíhá v hlubinném dole ČSM s lokalitami Sever a Jih v karvinském revíru v jižní části Hornoslezské uhelné pánve. Firma těží, upravuje, zušlechťuje a prodává černé uhlí s nízkým obsahem síry a dalších příměsí, které se uplatňuje zejména v energetice, ocelářství a v chemickém průmyslu. Ročně vytěží cca 1,2 milionu tun uhlí. OKD má 3300 zaměstnanců. Jediným akcionářem je státem vlastněná firma PRISKO a.s.