Jiří Zlý, ředitel dopravní policie ČR: “Za sedm měsíců letošního roku jsme takto řešili na místě téměř 4700 přestupků a dalších 50 přestupků jsme oznámili do správního řízení.”Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Obecně platí, že řidiči mají používat pravý jízdní pruh a ty ostatní slouží k předjíždění vozidel. Takže pomalá jízda, kdy se odmítám přeřadit do toho pravého pruhu a blokuju tím ten provoz za sebou, není v pořádku. Kromě toho, že tím i porušuji pravidla silničního provozu, tak tím i zvyšuji agresivitu řidičů za sebou.”Jiří Zlý, ředitel dopravní policie ČR: “Udržování volného levého pruhu má zcela zásadní význam pro plynulost provozu. To v prvé řadě. Řeknu-li to tak nějak lidově, tak ti takzvaní levoproudaři štvou všechny ostatní řidiče.”
Policisté se přitom následně setkávají s mnoha výmluvami řidičů. Například, že pravý pruh je poškozený od těžkých kamionů nebo fakt, že levým pruhem jedou všichni ostatní. Nebo, že pruh je volný, tak se v něm může jet.
Jiří Zlý, ředitel dopravní policie ČR: “Mnohdy se domnívají, že rychleji jedoucí vozidlo nemá co jet rychle a proto ho nepustí. V prvé řadě je třeba si uvědomit to, že řidiči nemohou posuzovat to, jestli vozidlo za nimi překračuje rychlostní limit. Může být celá řada důvodů. V současné době je to obecný, takzvaný ostatní přestupek. Policista na místě může uložit pokutu na místě příkazem do dvou tisíc korun. Ve správním řízení je to v rozsahu od 1500 až do 2500 korun.”Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Je prostě slušné a pro mou vlastní bezpečnost lepší, když udržuju to, že zkrátka po předjížděcím manévru se řadím do toho pravého pruhu.”