Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Starší řidiči jsou často zkušení, řídí obvykle velice dobře, defenzivně. Většinou nemají na svědomí ty nebezpečné agresivní manévry na silnici. Právě jejich “handicapem”, je to, že mohou mít některé zdravotní komplikace, které je pak chvilkově omezí nebo ztratí pozornost.”
Souvisí s tím i zpomalení reakcí. Tito řidiči by si měli dávat například bezpečnější a delší odstup na silnici, aby získali prostor pro potřebnou reakci. A kromě toho, v obecné rovině, sledovat své zdraví.
Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Kontrola zdravotní způsobilosti u nás probíhá ve věku 65 let a poté následně. Je to důležité u řidičů ověřit, jestli mají ty základní předpoklady řídit. Je důležité, aby na to nezapomněli, protože potom není platné jejich řidičské oprávnění. Začíná to návštěvou praktického lékaře, případně to mohou posuzovat odborní lékaři.Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Máme ve statistikách trend, kdy je jasné, že přibývá nehod právě seniorů, kdy jsou viníci těch nehod. Ono je to dané také tím, že populace stárne, ale také různými zdravotními komplikacemi, kolapsy ze zdravotních důvodů přímo při řízení.”
Komplexní vyšetření pro starší řidiče je zaměřeno na nemoci, které vylučují nebo podmiňují zdravotní způsobilost k řízení, čeká vás také vyšetření sluchu, ostrosti zraku a barvocitu. Podle zákona mohou řidiči za volant jen tehdy, pokud jsou v dobré kondici - to je na odpovědnosti každého, kdo se chystá vyrazit na silnici.
Tomáš Neřold, vedoucí BESIPU: “Měli bychom se k sobě na silnici chovat všichni ohleduplně, ať už je řidiči mladý, který jede první měsíce. Nebo je to řidič starší, který potřebuje delší čas na reakci. Zkrátka, když si vzájemně vytvoříme ten prostor a nebudeme se k sobě chovat agresivně, tak to prostředí bude bezpečnější.”