Na těchto záběrech vidíte chodce v tmavém oblečení poblíž silnice z pohledu řidiče. Ve tmě, při dešti a sněžení. Bez reflexních prvků na oblečení jsou vidět velmi špatně. To se také projevilo v počtu dopravních nehod. Během pouhých dvou měsíců řešili policisté 14 nehod, v devíti případech skončil střet chodce s autem lehkým zraněním, dvě zranění byla těžká a bohužel tři chodci přišli při nehodě o život.
Martin Dyskiewicz, dopravní inženýr Dopravního inspektorátu Karviná: "Řidič, i když jede přes přechod, který je nasvětlený, který je bezpečnostně a stavebně technicky udělaný tak, jak odpovídá normám, toho chodce vidět nejde. Protože fungují stěrače, viditelnost je omezená do značné míry, přes sloupek nemusí vidět pan řidič nebo ta cesta se taky leskne. A opravdu jde ten chodec vidět na poslední chvíli. Souvisí to i s brzdnou dráhou, kdy za deště se brzdná dráha prodlužuje a chodci by si taky měli uvědomit, že i když je vozidlo v bezpečné vzdálenosti, nemusí to dobrzdit a může snáze dojít k dopravní nehodě."
Na zvýšený počet nehod s chodci policisté zareagovali a zvýšili dohled na silnicích.
Miroslav Kolátek, preventista PČR MSK: “Kromě dodržování pravidel silničního provozu všemi jeho účastníky klademe důraz také na prevenci. Tohle období je také typické nedostatkem slunečního svitu a tak je pro nás nesmírně důležité upozornit chodce na to, aby k přecházení vozovky používali především přechody pro chodce a taky, aby se vhodným způsobem zviditelnili. Použití reflexních materiálů totiž zajistí viditelnost chodce až na 200 metrů, což samotnému řidiči přináší dostatečný čas na vytvoření adekvátní reakce. Je vhodné tento reflexní prvek umístit na vhodnou část oblečení, abychom zajistili, že si toho řidič skutečně všimne.”
Při přecházení vozovky by měl se měl chodec neustále dívat okolo sebe a navazovat s řidiči oční kontakt.
Miroslav Kolátek, preventista PČR MSK: "I když má totiž chodec zelenou, někteří řidiči mohou být bezohlední a toto nerespektují. Problematická může být také chůze v případě, pokud je chodník zasypán sněhem a je neschůdný a tady bývá problém v tom, že mnoho chodců chodí po nesprávné straně, chodí vpravo. Ale na silnici se chodí vlevo, proti směru jízdy vozidel, abych měl přehled, co přede mnou jede a mohl se případně rozměrnému vozidlu vyhnout, ustoupit na stranu."
V tomto počasí jsou komunikace velmi kluzké, je tedy třeba myslet na to, že ovladatelnost vozidla i samotná brzdná dráha se několikanásobně prodlužují.