Úpravy hlavního heliportu vyšly na více než 9 milionů korun. Přistávací plocha je doplněna technologií pro noční provoz, potřebným denním značením a po obvodu i novým záchytným systémem. Pro přistání v noci slouží i další světelné zabezpečovací zařízení, osvětlený ukazatel větru, zábleskový maják pro heliport na Lůžkovém bloku a další noční překážkové značení. Technologii lze ovládat z areálu nemocnice nebo pomocí palubní vysílačky z vrtulníku. Na hladký chod služby dohlíží Integrovaný dispečink FNO.
Během rekonstrukce byl hlavní heliport uzavřen a používala se záložní přistávací plocha v blízkosti Pavilonu X, Oddělení psychiatrického. Pacienti tam museli být z vrtulníku překládáni do sanitek Zdravotnické záchranné služby Moravskoslezského kraje (ZZS MSK), které je převezly na Urgentní příjem FNO. Během šesti týdnů byl záložní heliport použit pro 50 přistání, z nichž bylo 26 ve dne a 24 v noci.
„Integrovaný dispečink těch šest týdnů spoléhal na všechny lidské zdroje, které k tomu příslušely a musely zajistit volný průjezd po trasách vedoucích areálem. Zdravotnická záchranná služba se zkrátka nesměla zastavit,“ zdůraznil vedoucí Odboru vnitřní bezpečnosti a krizového řízení FNO Mgr. Daniel Naivert, MBA, jehož tým propracovanou logistiku se zástupci ZZS MSK vytvořil.