Celé pilotní ověření zpracovaných programů si klade za cíl zvýšit schopnosti pracovníků ve školách při zpracovávání projektů, jejich řízení, vyhledání vhodného zdroje a schopnost komunikovat s případnými zahraničními partnery.
Bylo zpracováno a je průběžně ověřováno pět vzdělávacích materiálů - Tvorba projektů, Řízení projektů, Komunikační a prezentační dovednosti včetně schopnosti prezentovat aktivity škol, Vyhledávání zdrojů a Projektový jazyk.
V rámci pilotního ověřování je hlavní důraz kladen na praktické vyzkoušení získaných znalostí. U každého školení dostávají účastníci zadání, které vypracují a následně je lektorem konzultováno. Díky komplexním studijním materiálům je pak předpoklad, že schopnost získávat finanční prostředky i řídit projekt bude pro účastníky pilotního ověření jednodušší.
V pilotním ověření Vyhledávání zdrojů měli účastníci dvě zadání. Jedno se týkalo přímého oslovení donátorů, účastníci dostali informaci, na jakou aktivitu chtějí finanční prostředky či věcné dary, charakteristiku osobností vystupujících za fiktivní firmy. Úkolem bylo zvolit strategii, být schopni přizpůsobovat se aktuální situaci a docílit příslibu financí. Druhé zadání bylo zaměřeno na vyhledání zdrojů. Účastníci měli fiktivní projekt, na který měli najít možné zdroje pro financování, zpracovat rozpočet a rozhodnout se o pravděpodobnosti nalezeného zdroje pro potřeby projektu.
„Přestože jsme dostali jedno z nejtěžších zadání, připravit projekt financovaný z Evropské unie, velmi nám to pomohlo. Uvědomili jsme si, na co nesmíme zapomenout, že je zapotřebí si řádně přečíst příručky, zhodnotit vnitřní zdroje školy, zda jsme projekt nejen schopni zpracovat, ale také kvalitně realizovat," říká jedna z účastnic kurzu, učitelka střední škole technického zaměření.
V měsíci únoru se uskuteční poslední pilotní ověření zaměřené na projektový jazyk.
Projekt sám je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a je financován z prostředků EU a českého státního rozpočtu.