V pořadí již druhý kontejnerový vlak tažený lokomotivou AWT dorazil na terminál Ostrava-Paskov v pátek 3. června. Do konce roku by takových vlaků mělo být ještě několik desítek. Kontejnery obsahují rozličný náklad od elektroniky přes hračky až po automobilové díly. Zboží je určeno primárně pro Českou republiku, ale také pro jižní Polsko nebo pro Slovensko. Každý vlak veze 44 kontejnerů o délce 40 stop (cca 12 metrů). Hmotnost nákladu jednoho kontejneru se liší dle povahy zboží - od 2 do 25 tun.
Kontejnery patří gigantu Maersk, celý úsek z Rotterdamu na terminál Ostrava - Paskov pak zajišťuje společnost Raillogix. Na českém úseku jsou vlaky taženy přímo lokomotivami AWT.
„Kontejnerové vlaky z Rotterdamu jsou skvělým příkladem spolupráce několika význačných společností. Představují také další etapu v prohlubování naší spolupráce se světovým rejdařem Maersk. Jedná se zatím o nejprestižnější zakázku, kterou terminál Ostrava - Paskov za pět let své existence získal. Je to pro nás zároveň závazek pro další zkvalitňování našich služeb," uvedl ředitel spediční divize skupiny a generální ředitel AWT Čechofracht Martin Cetl.
Otevřený terminál Ostrava - Paskov patří k několika málo soukromým otevřeným terminálům v České republice a je tak klíčovým místem pro stále významnější kombinovanou dopravu mezi železnicí a silnicí. Je strategicky umístěný ve středu velkých průmyslových zón Moravskoslezského kraje v blízkosti dálnice a je přes vlastní vlečku napojen na celostátní železniční síť. Jeho pozice je výhodná i z hlediska dopravy po celé Evropě - je na spojnici mezi přístavy Baltského, Jaderského a Černého moře.
Terminál disponuje dvěma moderními překladači - Hyster 45-24 IH a Kalmar DRF 450. Oba stroje zvládnou manipulovat s kontejnery o hmotnosti několika desítek tun. Vedle odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek nabízí terminál Ostrava - Paskov rovněž překládku, svoz a rozvoz kontejnerů a jejich opravy a čištění. Disponuje skladovací kapacitou 1400 TEU a celním zastoupením přímo na místě. Železniční vlečku tvoří 9 kolejí a provoz na ní je zajištěn dvěma posunujícími lokomotivami 24 hodin denně.