Moderní výuková pomůcka žákům umožní lépe se seznámit např. s měřením teploty, výpočty vzdáleností a s jinými fyzikálními veličinami. Kromě toho rozvíjí počítačové dovednosti. Na hodiny fyziky se děti ZŠ Písek u Jablunkova opravdu těší a berou je jako odměnu. Vždyť poznávat fyzikální vlastnosti se učí pomocí robotů postavených z kostek stavebnice Lega. Vzdělávací systém Robolab kromě samotného robota tvoří i senzory, které snímají teplotu, polohu, intenzitu světla apod. Robota děti ovládají pomocí počítače, kam také ukládají naměřená data. Žáci je poté mohou zpracovat jako laboratorní úlohu. Novou učební pomůcku používá škola ve výuce fyziky od poloviny září.
„Někteří rodiče se nám dokonce svěřili, že si jejich dítko takového robota přeje jako dárek k Vánocům," říká s úsměvem Zdeňka Branná, která na škole vyučuje fyziku. Jak se s roboty pracuje, dnes děti předvedly přímo během ukázkové hodiny.
„Díky dotykovým, světelným, zvukovým a pohybovým senzorům dokáže robot sejmout rozměry místnosti a vypočítat její objem, určit teplotu kapaliny nebo naskenovat a rozpoznat jednotlivé objekty," vypočítává výhody nové učební pomůcky Robert Mydlo, vedoucí fyzikální laboratoře.
Celkem 11 robotů a 5 notebooků zakoupilo vedení školy z 200 tisícového příspěvku grantového řízení Oranžová učebna Nadace ČEZ. Tímto projektem nadace podporuje školní výuku přírodovědných a technických předmětů.
„Na severní Moravě jsme podpořili moderní výuku na osmi školách celkovou částkou přes 1 400 000 Kč," říká Daniel Novák z Nadace ČEZ.
Nadaci ČEZ založila energetická společnost ČEZ v roce 2002 s cílem zastřešit svou dárcovskou činnost. Nadace ČEZ podporuje několika grantovými programy sociální, kulturní a sportovní projekty a aktivně spolupracuje s regiony. Výší rozdělených příspěvků se řadí ke špičce nadací v České republice.
Více informací na www.nadacecez.cz