Výrobci turistických známek v Janovicích u Rýmařova očekávají zanedlouho významné výročí. Tím bude dvoutisící známka, která spatří světlo světa.
Ladislav Šín, výrobce turistických známek: "Bude se jmenovat Nultý rozcestník turistických známek a je to vlastně ten výchozí bod z výstavy, z právě budované výstavy, turistických známek a Westernové školy, který právě vzniká."
Turistické známky jsou na světě už patnáct let. Na jejich počátku byl nápad dvou skautských vedoucích.
David Holub, spoluautor projektu: "Napřed to byla sběratelská hra motivační pro rýmařovské skauty, které jsme tehdy vedli se společníkem Láďou Šínem."
O malá dřevěná kolečka projevili nečekaně obrovský zájem turisté. Ladislav Šín a David Holub se proto rozhodli zahájit jejich výrobu a postupně je rozšiřovat i do okolních zemí.
Andrea Skokaničová, prodejce známek: "Zájem o to je dost veliký."
David Holub, spoluautor projektu: "Prvořadé pro nás byly samozřejmě státy sousední Polsko, Německo, Rakousko."
Ladislav Šín, výrobce turistických známek: "V současné době plánujeme rozvoj turistických známek v jiném světadíle, zejména ve Spojených státech.
Spousta turistických známek vzniká pro konkrétní událost. Například pro srazy turistů, kulturní nebo skautské akce či výročí známých osobností. Prostě na co si jen lze vzpomenout.