Tendr na stavbu obchvatu Krnova projednává Vláda ČR
Krnov stále trápí přetížená doprava v centru města. Na obchvat tu čekají už dlouhých 20 let. Teď se ale blýská na lepší časy.
Tendr na Severovýchodní obchvat Krnova předložilo ministerstvo dopravy vládě, která by jej měla projednat v nejbližších dnech.
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „Odhadované náklady na stavbu jsou 1 miliarda 200 milionů korun, s tím, že výběrové řízení se předpokládá, že by tu cenu mělo srazit níže. Pro město Krnov je obecně dobře, když severovýchodní obchvat Krnova se začne stavět, protože je potřeba bezesporu tomu centru ulevit.“
Během pěti minut našeho natáčení projelo centrem města 10 kamionů, a to jsme natáčeli mimo dopravní špičku
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „V tom centru jako takovém na říčním okruhu dneska projíždí až 15 tisíc vozidel denně a ten předpoklad je takový, že po dostavbě obchvatu by se až jedna třetina vozidel mohla odklonit právě na ten obchvat, takže ten efekt by měl být výrazný.“
Severovýchodní obchvat Krnova je zajímavou a poměrně náročnou stavbou. Měřit bude téměř 8 km a v rámci budoucí stavby jsou tam navrženy 4 estakády, 3 silniční mosty a 6 křižovatek.
Jedno z přemostění přes železnici vyroste i tady na výpadovce na Město Albrechtice
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „Trasa severovýchodního obchvatu je navržena tak, že ze strany od Opavy začíná u benzinové pumpy, odklání se na sever ve směru k polským hranicím, míjí hlubčické předměstí, míjí současný výrobní závod Kofoly, pokračuje dále za koupalištěm a v oblasti za nemocnicí se potom vrací zpátky ve směru na Krásné Loučky.“
Obchvat by uvítala i většina obyvatel Krnova
Anketa, obyvatelé Krnova: „No, tam kudy to plánují, to ne.“
„Bude to dobrý, jestli to bude.“
„Myslím, že to odlehčí Krnovu každopádně.“
Stavba obchvatu bude trvat několik let.
Michal Brunclík (ČSSD), místostarosta Krnova: „To dílo samotné má trvat 48 měsíců. Určitě v průběhu výstavby pro krnováky to bude znamenat některé nepříjemnosti, ale myslím si, že do budoucna z hlediska strategického rozvoje města je to bezesporu plusem.“
Obchvatová komunikace bude široká 11 a půl metru a nejvyšší povolená rychlost tu bude 80 km/hod. Následně chce město dořešit i dopravní návaznost a dostupnost taky západní části města ve směru od Bruntálu.