Zhruba devítikilometrový úsek obchatu města Frýdku-Místku, který má propojit Frýdlant nad Ostravicí a Dobrou, může konečně získat stavební povolení. Jeden z největších problémů, který jeho vydání doposud bránil, tzv. velká EIA, byl zdárně vyřešen, když ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Jsme rádi, že se tak stalo. Těch legislativních kroků nás ale samozřejmě čeká ještě celá řada. Tohle byl ale důležitý a pozitivní krok pro město Frýdek-Místek.”
Vydané stanovisko obsahuje 24 závazných opatření, která přispějí ke snížení vlivů této části obchvatu na životní prostředí. Týká se to například přírodní památky Profil Morávky nebo významné lokality Řeka Ostravice.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Tento problém vznikl tím, že příprava stavby obchvatu se táhne víc než dvacet let. Aby mohly být na stavbu použity dotace z EU, dala si unie podmínku, že se musí provést tzv. vyrovnávací EIA, tzn. že se porovná, jak to bylo kdysi s tím, jak je to dnes, zda tam není výrazná změna, která by zasáhla do životního prostředí. V této nové EII byly popsány nové protihlukové zdi a prostředky, které mají to životní prostředí ochránit, ale ve zbytku se shodla s posudkem z minula.”
V srpnu tohoto roku by měla být zahájena výstavba první části obchvatu, na kterou se v tuto chvíli soutěží dodavatel. Zanedlouho také začne sanace skládky Skatulův hliník.