Přijetí smlouvy o provozování MHD ve Frýdku-Místku vlastním Dopravním podnikem patřilo k hlavním bodům pondělního zastupitelstva. Několikahodinové jednání nakonec vyústilo v neschválení smlouvy. Dopravní podnik podpořilo pouhých 18 zastupitelů.
“Sám za sebe musím říct, že jsem velice zklamaný z hlasování zastupitelstva. My jsme se snažili, aby celý projekt Dopravního podniku procházel co nejkomplexnější diskuzí. Šli jsme tam, jak já říkám, s otevřenými kartami. Říkali jsme, jaké mohou nastat problémy, jaké očekáváme potíže, na druhou stranu jsme také ukazovali, jak Dopravní podnik může fungovat, jak si představujeme tu kvalitu pro cestující, že bychom rádi, aby byly autobusy celonízkopodlažní, aby se maminky s kočárky nemusely tísnit na jednom místě, aby mohly nastupovat i zadními dveřmi, kde jsou dneska schody, představovali jsme si klimatizaci, připravovali jsme chytré zastávky, aby cestující viděli, kdy ten autobus skutečně přijede, připravovali jsme i to, aby měl Dopravní podnik svou aplikaci, která by informovala uživatele, kde a jaký autobus se pohybuje, popřípadě, jaké má zpoždění. Těch novinek bylo poměrně hodně, a i přesto tato nabídka s touto mnohem vyšší kvalitou vycházela zhruba o dva miliony korun levněji než stávající provozovatel ČSAD, a i přesto tuto smlouvu zastupitelé nakonec neschválili,” sdělil náměstek primátora města Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Smlouva nenašla podporu ani u koaličního partnera hnutí Naše město F-M.
“Naše stanovisko k dané problematice je následující: chceme, aby nový Dopravní podnik byl ekologický, úsporný a aby využíval dotace. To jsme avizovali celou dobu. Od srpna tohoto roku upozorňujeme na to, že předložená varianta není to, co my požadujeme, že nový Dopravní podnik podle posledních analýz bude dražší, bude dražší o deset korun na kilometr, což znamená ročně o 16 milionů korun více než dnes, což znamená za deset let 160 milionů korun. Proto jsme tento návrh nepodpořili a naše stanovisko je neměnné. Dokud budou přetrvávat návrhy, že bude operativní leasing, kdy autobusy nebudou naše, kdy nebudeme moci využívat dotace, kdy nebudou garance, že seženeme řidiče, kdy budou jednotlivé položky podle nás podhodnoceny, protože mzdy rostou a tak dále, nemůžeme samozřejmě zvednout ruku pro spuštění Dopravního podniku,” uvedl náměstek primátora města Frýdku-Místku Jiří Kajzar.
Protože Dopravní podnik nenašel podporu, bude MHD ve městě minimálně do konce roku 2019 nadále provozovat ČSAD.