Výmoly a praskliny na cestách jsou po zimě každoroční standard. Ta letošní se navíc nesla ve znamení neustálých změn teplot, kdy mrazy střídaly takřka jarní teploty, což na stavu silnic moc nepřidalo.
“Stávající zima byla docela zvláštní. Leden byl extrémní, v únoru zase byly minimální zásahy. Dá se říct, že v průběhu ledna jsme vysolili rekordní množství, zhruba 1150 tun chemických materiálů, nějakých 400 tun inertních,” popsal předseda představenstva TS F-M Jaromír Kohut.
V současné chvíli se začíná s mapováním silnic a chodníků, aby se vědělo, kde všude je nutné provést opravy a v jakém rozsahu.
“Revidujeme, jakým způsobem se staráme o chodníky a cesty, protože si myslíme, že v některých místech to jde zlepšit. Díváme se na plán zimní údržby. Doufáme, že už bude jaro, takže se chystáme na jarní opravy, protože ty silnice a chodníky to potřebují. Je to po té zimě vidět. Procházíme jednotlivé ulice a sledujeme to. Jakmile najedou obalovny, začneme provádět opravy,” sdělil náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Obalovny by měly podle předpokladů najet koncem března, pak už by mohly začít také celoplošné opravy silnic.