Na 1. Základní škole ve Frýdku-Místku proběhl workshop k používání umělé inteligence jako pomocníka pro učitele. Sjely se sem přes dvě desítky učitelů z celého okresu.
Kateřina Zubková, MAS Pobeskydí: "Místní akční plán Frýdek-Místek zorganizoval workshop ohledně umělé inteligence, která je koncipovaná pro učitele základních škol. A přihlásilo se nám okolo 22 účastníků."
Školení vedl Václav Maněna, odborník na online vzdělávání a technologie. Sám učitel, který ukazuje svým kolegům, jak si usnadnit práci díky nástrojům, které už často máme doslova na dosah ruky.
Václav Maněna, specialista na online vzdělávání a technologie: "Mým úkolem je v podstatě ukázat učitelům, kolegům a všem ostatním to, jakým způsobem můžeme technologie využívat efektivně, aby nám hodně šetřily práci. Protože jsou to takové věci, které běžně třeba používáme a máme pocit, že už to třeba umíme, umíme všechno. Ale jsou prostě různé postupy, metody a programy, které nám tu běžnou práci můžou usnadnit a potom pracujeme efektivněji. No a někdy tyhle věci máme na dosah ruky, máme je třeba už součástí toho našeho počítače nebo systému, ani o tom nevíme, jen to třeba neumíme využít. Takže takové typy a triky jsem přijel dneska ukázat."
Nějaký typický příklad?
Václav Maněna, specialista na online vzdělávání a technologie: "Typickým příkladem je třeba taková učitelská záležitost, kdy potřebujete třeba odstranit pozadí z fotografie. Hodně lidí si myslí, že jsou na to potřeba nějaké speciální programy. A přitom už to je v tom operačním systému, jenom to třeba nevíme. Nebo třeba jak převést nějaký hlasový záznam třeba z reportáže do textové podoby. A to jsou všechno věci, které třeba víme, že na to existuje nějaký program, ale budeme dlouho hledat, který program. Budeme zkoušet, který potom funguje v češtině atd. Takže já jsem dneska přijel vlastně ušetřit čas, abych ukázal rovnou věci, které v praxi fungují, které jsou zdarma a které můžeme využít ve školství, ale i všude jinde."
Učitelé tak mají další nástroje, jak přiblížit moderní technologie nejen sobě, ale i svým žákům. A umělá inteligence může být jejich vítaným pomocníkem.