Občané města, kteří jsou trvale nebo přechodně imobilní, mohou využít službu – úřední ověření podpisu v terénu, tedy legalizaci podpisu na různých zejména smluvních dokumentech. Cílem je umožnit imobilním občanům uzavírat nebo rušit smlouvy, přepisovat majetek nebo udělovat plné moci k jistým úkonům z místa jejich bydliště či pobytu.
„Při úkonech spojených se smluvní administrativou je nutná buďto osobní přítomnost nebo předložení plné moci, kterou ale nelze bez osobní přítomnosti u notáře nebo v rámci Czech pointu na úřadech či poště vyřídit. Imobilním a špatně se pohybujícím občanům město nabízí tuto překážku snadno vyřešit, a to prostřednictvím služby ověřování podpisu v terénu. Je to takový mobilní úřad pro imobilní občany,“ řekl primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký.
„Z domova, nemocnice nebo jiných sociálních či zdravotních pobytových zařízení budou moci imobilní a špatně se pohybující občané jednak udělit plnou moc někomu ze svých příbuzných, například v souvislosti s převodem auta, převzetím dopisu nebo důchodu na poště, nebo možností disponovat s peněžními prostředky na účtu, ale také budou moci vypovědět smlouvy například ze spoření nebo pojištění nebo uzavírat darovací a kupní smlouvy. Jejich podpis na těchto dokumentech ověří, a tedy legalizují, zaměstnanci živnostenského úřadu magistrátu,“ doplnil náměstek primátora Frýdku-Místku Jakub Míček.
Ověřování podpisu v terénu, tedy službu určenou pro imobilní občany a občany se sníženou pohyblivostí, je možné objednat každý pracovní den na živnostenském úřadu magistrátu, který sídlí na ulici Radniční 1148 ve Frýdku, a to osobně nebo telefonicky. Osoba, jejíž podpis na dokumentu bude úředník ověřovat, musí předložit platný doklad totožnosti, tedy občanský průkaz, cestovní doklad nebo řidičský průkaz. Za každý ověřený podpis bude účtován správní poplatek ve výši 30 korun. Další náklady s touto službou klient nehradí. Více informací naleznou lidé na webových stránkách města.