Na obou etapách výstavby obchvatu Frýdku-Místku panuje čilý stavební ruch. Na posledním kontrolním dni řešili zástupci města s Ředitelstvím silnic a dálnic pokroky ve výstavbě druhé etapy.
Karel Deutscher, náměstek primátora F-M: "To je ta část od cesty na Frýdlant směrem přes Staré Město, Skalici a do Dobré, takže tady se řešily provozní věci, v jakém stavu ta stavba je, jaké konkrétní kroky jde dělat v nejbližších dnech, případně jaké jsou problémy, které se musí na místě řešit."
Tomáš Opěla, Ředitel ŘSD Ostrava: "Výsledkem tohoto jednání bylo, že stavebník pokračuje podle schváleného harmonogramu prací."
Karel Deutscher, náměstek primátora F-M: "Ten harmonogram odpovídá té době ve které jsme a samozřejmě všichni pracovníci, co tady dneska byli, tak se snaží spíš ty věci řešit tak, aby probíhala ta stavba co nejrychleji, aby ty jednotlivé kroky na sebe navazovaly."
Tomáš Opěla, Ředitel ŘSD Ostrava: "Nejdůležitější věcí, která na stavbě teďka jede a probíhá, je založení mostů a příprava na jejich výstavbu."
Druhá etapa řeší aktuálně také přeložky inženýrských sítí.
Karel Deutscher, náměstek primátora F-M: "Ono to zní jednoduše, ale my si musíme uvědomit, že se vždycky musí vybudovat nová inženýrská síť. Musí se udělat nějaká tlaková zkouška, vyzkoušet co funguje, zapojit do sítě a ta stará mezitím odpojit, takže to si dělají jednotliví správci inženýrských sítí a tu stavbu to svým způsobem zdržuje, ale je třeba to udělat."
Předmětem jednání byly také uzavírky a případná omezení na silnicích, které se stavbou sousedí nebo přes ni procházejí.
Karel Deutscher, náměstek primátora F-M: "Tady se aktuálně řeší buď jestli se jezdí na by pasu, jestli se jezdí na nějaké panelovce, jak dlouho a mezitím dochází k výstavbě právě pilotáží a mostů, aby se následně mohla ta cesta zase uvolnit a zprovoznit."
U první etapy jsou největší pokroky viditelné na první pohled, a to na výstavbě mostů. Ten na Olešné už je celý vybetonovaný. Pandemie koronaviru stavbu mírně přibrzdila, protože nebyl dostatek zahraničních pracovníků a omezily se i dodávky materiálu, stavbaři to ale zvládli.
Karel Deutscher, náměstek primátora F-M: "Sami pracovníci přiznávají, že rozhodující bude zima. Podle toho, jaká bude zima, tak se bude rozhodovat o termínu dokončení stavby. Zatím to zpoždění je opravdu v řádech dnů."
První etapa vy měla být hotová za 17 měsíců a druhá etapa přesně za dva roky.