Oplocené staveniště, ze kterého je jasné, že tady už brzy vyroste nová autobusová zastávka. O rozšíření autobusové obslužnosti v tomto případě ale nejde, pouze o přemístění zastávky „Frýdek, rozcestí u školy.“
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Zaměstnanci provozu komunikace zahájili již v průběhu měsíce září výstavbu nového autobusového zálivu na ulici Elišky Krásnohorské, je to na křížení s ulicí Puškinovou. Jedná se o stavbu, kde vznikne nový autobusový záliv, bude 3 metry široký, 12 metrů dlouhý, samozřejmě z betonového podkladu."
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Už dlouhé roky jsme se snažili jednat s majiteli okolních domů, aby mohlo dojít k vybudování autobusového zálivu zde, popřípadě, aby tam mohla být odpočívárna, to znamená nějaké zakrytí. Bohužel nic z toho nebylo možné, nepatří nám tam žádné pozemky, takže jako řešení se ukázalo posunout tu autobusovou zastávku právě směrem k parku a tady vznikne autobusový záliv a do budoucna bychom tam měli rádi i nějaké zakrytí před povětrnostními vlivy."
Město tak reaguje na dlouhodobé požadavky občanů, kteří připomínkovali blízkost dvou zastávek uprostřed ulice a zároveň dalekou vzdálenost od jedné z největších základních škol ve městě a taky od sídliště K Hájku.
Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "V současné době máme víceméně hotovou hrubou stavbu. Záliv je vybetonován. Tělesa v chodníku jsou navezeny kamenivem. Budeme se připravovat na pokládku zámkové dlažby. S tím, že budou v rámci těch konečných prací realizovány i terénní úpravy. Bude tam oprava asfaltového povrchu, ať už na komunikacích, případně na svedení přilehlého chodníku, který ústí do parku. Stávající veřejné osvětlení bude nasvětlovat tu autobusovou zastávku, která bude i pokrytá novým přístřeškem."
Přemístění zastávky je pak naplánováno na druhou polovinu prosince a cestující budou o změně včas informováni. Výstavba vyjde na zhruba 750 tisíc korun bez DPH.
Karel Deutscher, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Ta snaha města je postupně vybudovávat autobusové zálivy, hlavně na dvoupruhových komunikacích, kdy stojící autobus potom omezuje průjezd dopravy a ta doprava není plynulá. Bohužel jsou ale místa ve městě, kde víme, že to nejde udělat. Příkladem je třeba Lískovecká ulice, kde na jedné straně jsou rodinné domy a my tam nevlastníme žádné pozemky a vybudování autobusového zálivu není možné nebo zase na Lískovecké ulici na protější straně blíž ke kulturnímu domu, kde nám vedou horkovody, inženýrské sítě, popřípadě zeleň."
Vybudovat zálivy na takových místech sice není nemožné, ale stálo by to obrovské množství peněz. Proto město hledá alespoň reálné alternativy, kde může přispět ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.