Ocelová konstrukce autobusové zastávky Politických obětí ve Frýdku-Místku prošla významnou modernizací.
Vladimír Macura, předseda představenstva TS F-M: "Je to původně zastávka z osmdesátých let, která byla třikrát větší. To znamená, dvě třetiny jsme zkrátili. Samozřejmě se zachoval ten celkový design. S tím, že místo původní nějaké výdřevy, jsou tam nově skla."
Jiří Kajzar (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Zastávka je hotová podle našich představ. Myslím si, že to místo se úplně proměnilo. Je z toho úplně jiný pocit. Máme hodně pozitivních reakcí. Takže kvitujeme, že se to lidem líbí. Ty negativní reakce se zaměřují na to, že ta zastávka je málo chráněná proti nepřízni počasí. Já jenom řeknu, že tvarově je úplně stejná, je to repase. Došlo ke zkrácení celého zastřešení a myslím si, že to plní tu funkci, kterou má. Čekárny, které jsou úplně celé zakryté, z bezpečnostních důvodů nepreferujeme. A jde opravdu o krátkodobé stání. To znamená, že občan přijde, a je to na odjezd autobusu. Není to čekárna v pravém slova smyslu, jako jsou na autobusových nádražích."
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Naším cílem je ve veřejném prostoru dělat i drobné úpravy. Protože na detailu záleží. A detail tvoří celek. A jednou z těchto drobností a detailů je úprava torza po bývalém autobusovém stanovišti. Myslím si, že se povedla ve všech ohledech. Je vzdušná, kryje i nástup do autobusu, je nově osvětlená. Je tam zastínění proti větru a dešti z toho parku, které je prosklené. Takže je to takové čisté a krásné řešení."
Anketa: 1.) "Perfektní, perfektní, moc se mi to tady líbí." – Co nejvíc se vám líbí? – "Že si tady mohu sednout, je tady hodně místa. Včera jsem byla na druhé straně a tam to bylo úplně plné."
Anketa: 2.) "Je to tady perfektní. Tak jenom, aby to bylo furt tak udržované, aby lidé byli čistotní, aby tady nedělali bordel."
Anketa: 3.) "No je to hezké." – Co se vám na tom konkrétně líbí? – "Je i ta střecha delší. Nebude tady pršet asi."
V délce třiceti metrů byla také opravena příjezdová plocha pro autobusy.
Vladimír Macura, předseda představenstva TS F-M: "My jsme tady poprvé na území Frýdku-Místku použili úplně novou technologii. Koupili jsme prefabrikáty továrně vyrobené, které jsme tady instalovali. Slibujeme si od toho, že ta životnost a kvalita bude podstatně vyšší než ta klasická betonáž na místě. Součástí té zastávky bude i světelná informační tabule. My jako technické služby jsme pro město dělali jenom technickou přípravu. Ocelový rámek s přívodem elektřiny. Ale tu tabuli jako takovou bude instalovat ČSAD."
Práce trvaly necelé tři měsíce a vyšly na zhruba 4 miliony korun. Což bylo dokonce o více než milion korun levnější, než kdyby se rekonstruovala celá zastávka v původním rozsahu.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Je to další střípek do řešení té dopravní situace ve městě, protože tady v rámci Místku byla tři místa, kde se nasedalo. A lidé se ptají, kde je autobusové stanoviště. Dnes již víme, že autobusové stanoviště vedle soudu je v území nikoho. A bylo to nesprávné rozhodnutí. A našim cílem je udělat jeden dopravní uzel ve Frýdku, který bude u nádraží, kde vznikne dopravní terminál, kde se budou centralizovat autobusy a vlaky. A ve Frýdku to autobusové stanoviště plní zastávky u Polikliniky a na Anenské a Ostravské, kde jsou ty hlavní tahy. A toto bude doplňková zastávka, která bude obsluhovat potom centrum. Tady Národní dům, knihovnu, Kino Vlast a tyto přilehlé prostory, pokud by někdo chtěl využít dopravu."
Jiří Kajzar (NMFM), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Dojde i k propojení na Slezskou a na další oblasti, které se dnes musí komplikovaně přecházet k tomu novému autobusovému nádraží. Což chceme tím změnit a definitivně dát nový obraz a podobu těm nádražím, které tady ve městě jsou."
Současné Autobusové nádraží Frýdek-Místek pak bude zřejmě časem zrušeno. To se ale rozhodne pravděpodobně ještě v horizontu následujících let.