Zasedací sál zastupitelstva Frýdku-Místku obsadili tentokrát ředitelé základních a mateřských škol. Primátor a vedoucí školského odboru jim poděkovali za náročnou práci v době pandemie, kdy byla řada škol zavřená a téměř neustále se měnily různé podmínky pro fungování. Na řadu přišla ale i další témata.
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku: "Dnešní setkání bylo mé první s řediteli, chtěl jsem se seznámit s jednotlivými zástupci škol osobě. Chtěli jsme jim představit první projekt Vraťme dětem pohyb, který vznikl ve spolupráci se sportovními spolky a který by měl vytvořit aktivní pohybovou náplň dětem během prázdnin a požádali jsme ředitele škol o spolupráci v případě nepříznivého počasí."
Tomáš Pyško, člen rady města Frýdek-Místek: "11 klubů odpovědělo, že ano, že bude chystat aktivity pro děti v rámci letních prázdnin. Proto jsme požádali ředitele škol o součinnost při poskytnutí jejich sportovišť v případě nepříznivého počasí, i jejich školních tělocvičen. Ředitelé se vyjádřili kladně, vyjádřili samozřejmě i své naplánované akce, opravy a tak dále. My jsme jasně všem zdůraznili, že se nejedná o nic povinného. Žádný nebude důraz na to, aby vyhověli. Pokud nemohou, tak nemohou. Kluby se nabídnou, my budeme jenom rádi, když se nám ty děti dostanou ven."
Petr Korč, primátor Frýdku-Místku: "Dále jsme se bavili o různých věcech, které můžeme mezi jednotlivými řediteli nastavit, jak jim můžeme pomoci metodicky, jak zkvalitnit komunikaci a jak pomoci tomu, aby školství, které zřizuje město, mělo svou úroveň."
Zároveň si vedení města stanovilo dva dlouhodobé cíle. Větší spolupráci mezi jednotlivými školami a komunikaci.
Tomáš Chrobák, předseda Komise pro výchovu a vzdělávání: "Aby se ředitelé více propojili a bylo to na bázi spolupráce než soupeření. A ať dokážeme radnici přiblížit ředitelům, když mají nějaké požadavky nebo nějaký problém, který jsme schopni vyřešit nebo ošetřit, případně zodpovědět, tak ať má kde se obrátit."
Martin Kocur, ředitel MŠ Beruška: "Setkání vnímám pozitivně, vždycky je dobře, když je nastavena komunikace mezi školami a zřizovatelem a věřím, že bude fungovat tak, jak bylo řečeno, takže se na ni těším."
Všichni se shodli na tom, že je nejdůležitější, aby další školní rok probíhal už bez omezení. Mateřinky se mohly postarat o děti a školákům se dostalo plnohodnotného vzdělání.