Ředitelství silnic a dálnic začalo s opravami dvou mostů v Beskydské ulici ve Frýdku-Místku za úplné uzavírky loni v srpnu.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "My jsme čekali právě na ten moment, na tu situaci, kdy zprovozníme dálnici D48, abychom se mohli dát do rekonstrukce dvojice mostů, které jsou přímo tady za námi. Jsou to mosty, které potřebovaly zásadní rekonstrukci. Nebál bych se říct, prakticky novou výstavbu. Tak, abychom znovu tady tomu mostnímu objektu vrátili, řekněme stoletou technickou životnost."
Zbyněk Brát, zástupce zhotovitele Eurovia: "Na rekonstrukci těchto mostů nás zatím ještě čeká provézt mostní izolace, máme izolace pod římsami. Probíhá výstavba říms, ta je před dokončením. V podstatě nám chybí dokončit jednu římsu, tu levou, ve směru staničení. Provézt záchytné systémy a musíme provézt předpolí mostu a živičné vozovky. To jsou technologie, které jsou závislé na počasí, zejména ty izolace. Takže opravdu v tuto chvíli neumíme říct přesně, jak nás to počasí pustí to dokončit."
Zakázka má hodnotu 45 milionů korun bez DPH. Práce se mírně protáhly a původně z února se dá očekávat, že by mohly být hotové do konce března. Jsou pro ně ale důležité tepoty minimálně nad 10 stupňů a nejlépe žádný déšť.
Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Z pohledu města, my samozřejmě vnímáme každou nepříjemnost, která vznikne v dopravě. Každé uzavření mostu je komplikace, nicméně tato oprava mohla proběhnout právě díky tomu, že je zprovozněný obchvat. A pokud by se dělala předtím, tak byla naprosto nemyslitelná. A došlo by doslova k ucpání města."
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Všechny ty technologie jsou přesně normovány. Jakým způsobem, v jakých podmínkách je možné je provádět. Po dokončení rekonstrukce tady těch mostů, tak budeme předávat tuto komunikaci kraji."
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Budeme se starat nadále tak, jak vy jste se starali. Ale doufám, že jste nám to opravili na těch sto let. Takže doufám, že to bude chtít jenom tu klasickou údržbu a klasické prohlídky. Tady toto všechno, co jste řekl, tak to spadá do toho, že uspořádání silniční sítě je takové, že když se udělají obchvaty, ty silnice státní se potom dají kraji, které už jsou tak nevyužívané. A my zase krajské silnice předáváme městům. Takže města si tam z toho dělají kolikrát i pěší zóny, popřípadě bulváry. Takže toto všechno nejenom ve Frýdku, ale bude to i v Opavě, Karviné. Probíhá to v každém městě, kde se udělá nějaký obchvat nebo kde je nějaká pozitivní stavba ŘSD, která se už dokončuje nebo už dokončila."
Po silnici v minulosti denně projelo na 20 tisíc vozidel s vysokým podílem nákladní přepravy. Obchvat města dopravě výrazně ulevil.