Pavel Brumek, oblastní manažer společnosti Skanska za MSK: “ V polovině června pak dokončíme práce na asfaltovém povrchu celého obchvatu Karviné pokládkou obrusné vrstvy na novém mostě přes Olši. Denně se nám daří zpracovat a položit zhruba 700 tun, to se rovná ploše 7.500m2. Klíčové pro kvalitu a trvanlivost výhradně strojně kladených asfaltových směsí je důsledné hutnění pomocí silničních vibračních válců.”
Položenou asfaltovou vrstvu je pak možné zatížit provozem až po jejím vychladnutí. Tato doba závisí na klimatických podmínkách.
Pavel Brumek, oblastní manažer společnosti Skanska za MSK: “ Jednoduchým pravidlem je, že pokud na položené asfaltové vrstvě udržím ruku, je možné na ni pustit provoz. Po pokládce osadíme ocelová svodidla, dosypeme krajnice a zajistíme svislé a vodorovné dopravního značení. Téměř nepřetržitě pracují specialisté Skanska na novém mostě přes řeku Olši, kde momentálně realizujeme izolaci.“
Na celý obchvat Karviné použijeme přibližně 22.000 tun asfaltové směsi.
Pavel Brumek, oblastní manažer společnosti Skanska za MSK: "V červnu budou následovat práce spojené s pokládkou asfaltových vrstev na mostě, dále vystrojení mostu a provedení zátěžových zkoušek. Do poloviny června dokončíme obě protihlukové stěny, kde nyní realizujeme únikové podesty.”
Stavba obchvatu v celém rozsahu pak bude zprovozněna v polovině července.