Rozbité lavičky, výtluky na cestách nebo nefungující veřejné osvětlení. Tyto podněty se nejčastěji objevují v internetové aplikaci Hlášení závad, která je pro občany dostupná na webu karvina.cz. Lidé ji využívají čím dál více.
Aplikace funguje velmi jednoduše. Na hlavní stránce www.karvina,cz je dole odkaz na aplikaci Hlášení závad. Po kliknutí se objeví mapa Karviné, vlevo uživatele aplikace navede na přidání hlášení. Po rozkliknutí se už objeví tabulka k popsání závady v kategoriích a určení místa na mapě. Uživatel také vloží svou emailovou adresu.
Stává se ale, že občané tuto aplikaci využívají i pro jiná hlášení než jsou samotné závady ve veřejném prostranství.
Jana Maierová, vedoucí Odboru komunálních služeb MMK: "Bych chtěla občany požádat občany, aby opravdu tuto aplikaci využívali pouze na závady typu výtluku, nesvítícího světla nebo havarijního stromu, ale aby do těch závad nepsali občanského záležitosti jako je veřejný pořádek nebo mezilidské vztahy. Tato hlášení už nespadají do kategorie závad, ale tohle už by měla řešit MP Karviná, která má od toho svou aplikaci Bezpečná Karviná, kterou také najdou občané na webových stránkách města.”
Formulář k vyplnění je přímo na hlavní stránce webu města, podnět mohou občané zaslat i ve formě SMS zprávy na níže uvedené telefonní číslo +420 603 239 314. V akutních případech je nejlepší pak volat linku 156 a v případě ohrožení života linku 112.