Helena Kriegelová, vedoucí odloučeného pracoviště MŠ, ZŠ a SŠ Slezské diakonie: "Naším zřizovatelem je Slezská církev evangelická Habsburského vyznání a nabízíme pobyt žáků v mateřské škole speciální, která má snížený počet ve třídách. Potom vzděláváme žáky v základní škole speciální, která má smíšené ročníky, máme tady dvě třídy základní školy."
Sem dochází žáci, kteří zvládají číst, psát a počítat, ale i žáci, kteří se vzdělávají v předmětech jako je rozumová výchova, smyslová výchova. hudební a výtvarná výchova a také zdravotně tělesná výchova.
K výuce v jedné ze tříd základní školy velmi pomáhá žákům s narušenými komunikačními schopnostmi i systém znakování takzvaná gesta.
Markéta Ďurišová, učitelka: "Podporují slovní zásobu a rozvoj řeči, takže díky tomu zrovna u Markétky, u Tomáška se nám podařilo rozvinout poznávání barev.”
Markétka: "Já jsem ukázala na tabuli barvičky."
Tomášek: "Já umím poznat barvičky, zelenou, červenou, bílou, černou, růžovou."
Helena Kriegelová, vedoucí odloučeného pracoviště MŠ, ZŠ a SŠ Slezské diakonie: "Rozvíjíme jejich individualitu, rozvoj, pracujeme na sebeobslužných činnostech a po ukončení základního vzdělání, kdy získají základy vzdělávání, mohou postoupit na střední školu praktickou.”
Jednoletá praktická střední škola je vhodná pro žáky s těžkým mentálním postižením a praktická dvouletá škola je určena žákům se středně těžkým mentálním postižením v kombinaci s tělesným postižením nebo více vadami. To, že je mateřská, základní i střední škola v jedné budově, je pro tyto děti velkou výhodou.
Helena Kriegelová, vedoucí odloučeného pracoviště MŠ, ZŠ a SŠ Slezské diakonie: " To jsou děti a žáci, kteří si neradi zvykají na změny, Nabízíme bezbariérový vstup do budovy, příjemnou rodinnou atmosféru a když si v mateřské škole osvojí návyky, my na sebe navazujeme v tom vzdělávání. Celkově máme v budově 46 dětí. Ze zvláštností, které tady máme, máme tady místnost snoezelen, kde děláme zážitkové programy a děláme to tak, že se zapojuje všech pět smyslů, které máme, probíhá tady canisterapie, kdy k nám chodí z nadace Podané ruce pejsek, přírodovědná stanice, navštěvujeme knihovnu a veškeré aktivity, které nabízí město Karviná."
Důležitou součástí praktické školy jsou i dílny, kde se učí základy šití nebo vyrábí různé výrobky. Společně se také učí připravovat různé pokrmy ve cvičné kuchyňce.
Anna Tomášek Jursová, učitelka: "Většinou děláme studenou kuchyni, ale vrháme se někdy i na polévky nebo hlavní chody. Dnes připravujeme chlebíčky, žáci se už na to těší, až je ochutnají a myslím, že jim to jde moc hezky.”
Tím, že škola tvoří diakonické školství, úzce spolupracuje se Slezskou diakonií i sociálními službami, může tak nabídnout svoz dětí nebo rehabilitační služby a také terapeutické dílny. Výborná je také spolupráce se školou Komenského a mateřinkou Klíček.