Od dubna letošního roku musí řidiči využívat objízdné trasy ve městě kvůli demolici a výstavbě nového kovonského mostu. Zbourání bylo nutné, životnost mostu se chýlila ke konci, technickým stavem již nevyhovoval. Snižovala se také nosnost mostu a projektanti doporučili most strhnout.
Edita Novotná, mluvčí společnosti Strabag: "V současné době máme osazeny betonové nosníky nosné konstrukce, přičemž tento týden v pondělí proběhla betonáž nosné konstrukce, která zmonolitňuje nosníky s příčníky a spřahující deskou. Máme tak kompletně provedenou nosnou konstrukci. Nyní je třeba počkat 14 dní, než beton dosáhne požadované pevnosti, a poté budeme moci přistoupit k demontáži podpěrné konstrukce."
V mezidobí firma také provádí armatury a bednění závěrných zídek a křídel obou mostních opěr.
Edita Novotná, mluvčí společnosti Strabag: “Následně budeme pracovat na římsách, přechodových oblastech, izolacích, dilatacích a pokládce asfaltových vrstev vozovky. Vzhledem k tomu, že na celou výstavbu, včetně demolic, máme pouze 200 dnů, probíhají práce neustále, včetně víkendů i svátků."
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Jde všechno podle harmonogramu, most se stihne otevřít, stihne se otevřít v říjnu letošního roku, všechno běží tak, jak má s tím, že celé to platí MSK, bude to stát 54,4 mil. korun."
Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: “My, kteří tady žijeme, Karviňáci, víme, že to je zásadní spojka mezi hustě obydlenými částmi a měli jsme obavu z toho, že když ten most projde generální rekonstrukcí, že to bude trvat dlouho, ale podařilo se díky spolupráci jak kraje tak Karviné a dopravních inženýrů udělat takovou situaci, že nás to příliš nezatížilo."
V průběhu stavby nového mostu došlo také k rekonstrukci ulice Borovského v délce 2669 metrů, i tuto investici zaplatil MSK.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Je to krajská silnice, která vede do Polské republiky, takže je docela významná. Proběhla tady rekonstrukce této silnice ve výši 34 mil. kč, kdy 29 mil. kč se nám podařilo získat i IROP."
Po rekonstrukci, která probíhala na etapy, dostala silnice nejen nový povrch a značení, ale přibyly tady nově i bezpečnostní prvky.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Tam můžete vidět zdrsňovací pásy před přechodem, před novým kruhovým objezdem, který upozorňuje řidiče na to, že mají přibrzdit."
Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: “Všichni rodiče, kteří mají děti a chodí ráno do školy tak ví, že to bylo velmi nebezpečné místo, poslední 3 -4 roky MP každé ráno monitorovala přechod dětí, za což jim musíme poděkovat. Tento kruhový objezd zcela zásadně zvýšil bezpečnost v této části, takže ještě jednou díky MSK."
Silnice je průjezdná, v nejbližší době proběhne kolaudace a předání MSK.