Rekonstrukce v této části silnice I. třídy č. 67 už byla nutná. Potřebu opravy potvrdila nezávislá diagnostika kondice silnice.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Na prvních pěti kilometrech vzniknou 3 stavební úseky charakteristické rozdílnou technologií úpravy. Místy se vyskytují diagnostikou potvrzené výtluky, vysprávky, dutiny, trhliny a místní poklesy, které budou odstraněny. Dělníci se zaměří na hlavní trasu včetně autobusových zálivů. mostů, propustků i šachet."
Práce probíhají od nájezdové rampy na hraniční most v Chotěbuzi po kostel svaté Barbory v Loukách.
Iveta Štočková,mluvčí VINCI Construction CS: "Stavba začala ve směru od Českého Těšína, nejprve na levé straně ve směru jízdy a následně se přesunou na pravou stranu. Práce jsme zahájili odstraněním stávajícího povrchu vozovky. Práce probíhají za částečné uzavírky silnice a při snížené rychlosti a při zachování jednoho volného jízdního pruhu pro oba směry jízdy. Provoz je tedy řízen kyvadlově pomocí semaforů nebo regulovčíků, objízdné trasy tedy nebyly určeny."
Řidiči ve špičce musí proto počítat se zdržením a stáním v kolonách, jde totiž o silnici, po které podle posledního sčítání v roce 2020 projíždělo přes 10 000 aut denně, aktuální číslo tak bude ještě vyšší.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: “Prosíme o dodržování pravidel silničního provozu a velikou opatrnost."
S přihlédnutím i na klimatické podmínky v zimním období je rekonstrukce silnice plánovaná do konce dubna roku 2025.