Už několik let probíhá na základní škole ve Stonavě kroužek, který je určen budoucím prvňáčkům. Probíhá vždy jednou týdně po dobu několika týdnů.
Lucie Marešová, učitelka ZŠ Stonava: „Smyslem těchto hodin je připravit naše předškolní děti na školu, hlavně seznámit je se školním prostředím.“
Během vyučovací hodiny se děti zapojují do různých her a úkolů. Díky nim se tak nejen učí, ale i baví.
Lucie Marešová, učitelka ZŠ Stonava: „Začínáme úplně jednoduše, čísla, barvičky, geometrické tvary.“
V kroužku se děti učí hravou formou poznávat písmenka. Znalost abecedy ovšem není podmínkou pro vstup do první třídy.
Lucie Marešová, učitelka ZŠ Stonava: „Nemusí vůbec umět poznat písmenka, všechno se to bude učit ve škole. Je to spíše pro zajímavost, aby je to bavilo a my věděli, co třeba už umí.“
anketa, stonavští předškoláci: „My jsme tady dneska poznávali písmenka.“ „Musíme tady dělat úkoly.“ „Teď musíme nakraslit někoho z rodiny, třeba taťku nebo mamku.“ „Já se těším do školy, jak se budeme učit tvary.“
Podle stonavských pedagogů jsou předškoláci ve Stonavě vynikajícím způsobem připraveni na vstup do první třídy. Tato úspěšná příprava je z velké části dílem pečlivé a příkladné práce v mateřských školách.