Začátkem února, tedy o dva měsíce dříve než vloni, začaly létat první charterové lety do turistických destinací v Egyptě. To je dobrá zpráva po dvou špatných, tedy zániku dvou pravidelných linek z mošnovského letiště.ČSA totiž v polovině ledna náhle ukončily pravidelné spojení s Prahou a k 1. dubnu končí linka do italského Bergama. Přepravce ji zrušil i přesto, že kraj schválil velmi vstřícnou marketingovou podporu. Ta měla toto pravidelné spojení zachránit. "Upřímně řečeno, Ryanair při letence 256 korun za zpáteční letenku nebyl stále plný a dělali jsme v marketingu hodně. To nás mrzí, ale víme, že je tady byznys klientela, na kterou se chceme zaměřit," říká ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava Jaromír Radkovský.
Management letiště i vedení kraje stojí před velkou výzvou - zabezpečit úspěšné a pravidelné letecké spojení našeho regionu s Evropou i zbytkem světa. Nejblíže je tomu spolupráce s polskou společností LOT a varšavským letištěm. Létat by se mohlo od září. "Bavíme se i o dalších dvou evropských hubech," poodkrývá náměstek hejtmana MS kraje Jakub Unucka (ODS).
Kvůli další lince čeká kraj i letiště kolečko žádostí a schvalování na ministerstvu dopravy a také v Bruselu. Pokud vše půjde dobře, zastupitelé by mohli míst na stole výběrové řízení v červnu. Podpis smlouvy s dopravcem by pak vycházel na konec prázdnin a lítat by se mohlo od prosince.
Velkým zdrojem příjmů pro letiště by se měla v budoucnu stát nákladní doprava. O spolupráci s Mošnovem má zájem několik společností a investorů. Zájemci chtějí postavit hangár i nákladní kargo. Kraj a letiště jim pak mohou nabídnout pozemky s přímou návazností na pojezdovou dráhu. Už vloni letadla z Ostravy přepravila 5,5 tisíce tun materiálu. Letiště Leoše Janáčka Ostrava je třetí největší v Česku. Vloni odbavilo rekordní počet - zhruba 380 tisíc cestujících, a to do celkem 23 destinací. I letos očekává rušnou letní sezónu.