Silnice mezi Karlovicemi a Vrbnem pod Pradědem. Část tohoto úseku byla vloni upravena s použitím nanotechnologie. V asfaltu jsou nanosilikáty, které zlepší vlastnosti silnice.
Milan Novák, technicko-provozní náměstek ředitele Správy silnic MSK: "Jsou to dynamické vlastnosti, to znamená, že to má větší odolnost proti dopravní zátěži, teplotním změnám. Měla by tam být i prevence vůči mrazovým trhlinám. Je to právě vhodné do podhorských oblastí a proto jsme zrovna tento úsek vybrali."
Aktuálně začala druhá etapa, tedy průtah Vrbnem. I v tomto úseku jsou nanotechnologie a na místě měří odborníci z Vysoké školy báňské v Ostravě. Letos proběhnou další dvě měření.
Milan Novák, technicko-provozní náměstek ředitele Správy silnic MSK: "Postupně je budeme vyhodnocovat, teď je na to ještě brzy. Poté, až uběhne sledovací lhůta, tak bude celý projekt vyhodnocen a v případě, že ty výsledky budou pozitivní, tak budeme podávat podklad pro zpracování metodického návodu pro ostatní správce silnic."
Více se dozvíte v reportáži.