Počet dopravních nehod během koronakrize v Moravskoslezském kraji klesl. Stoupají ale materiální škody na majetku a vozidlech.
Petr Štencel, vrchní komisař Odboru služby dopravní policie MSK: “Klesly nám letos všechny poznatky, jak u dopravních nehod, tak samozřejmě u usmrcených. Loni jsme jich měli 53. Je to samozřejmě stále velké číslo.”
Bezpečnost na silnicích byla opět jedním z hlavních témat diskuze odborníků na dopravní konferenci v Ostravě.
Jiří Zlý, ředitel Služby dopravní policie ČR: “Ta celorepubliková čísla nejsou vůbec příznivá. Když vezmu rok 2019, tak v celé České republice se stalo přes 107 tisíc dopravních nehod. Pokud vezmu například střety s pevnou překážkou, tak těch bylo za rok 2019 téměř 22 tisíc. Je to velice nepříznivé číslo a bohužel také stoupající. Od roku 2010, kdy bylo zaznamenáno necelých 17 tisíc. Pakliže právě vezmu následky, tak při těchto dopravních nehodách se střetem s pevnou překážkou se v roce 2019 z celkového počtu 547 usmrcených osob při dopravních nehodách jich 154 zahynulo právě při střetu s pevnou překážkou. Bohužel zde je také proti roku předchozímu, tedy roku 2018 výrazný nárůst.”
Policie v našem regionu se kromě běžných nešvarů řidičů zaměřuje i na dvě další priority.
Petr Štencel, vrchní komisař Odboru služby dopravní policie MSK: “Je to způsob jízdy, většinou paragraf 12. My tomu říkáme bezdůvodná jízda v levém jízdním pruhu. Jak v obci, tak i mimo obec. Řidiči si neuvědomují, že i když jedou v obci, mají rychlejšímu vozidlu umožnit bezpečný a plynulý průjezd, samozřejmě pokud to dovolí doprava v daném úseku. A paragraf číslo 7 zákona číslo 361 - hovorové zařízení. Moravskoslezští policisté se tomu věnují všichni, takže máme výsledky opravdu krásné. Samozřejmě pro někoho, pokud zaplatí a má body, tak se mu to určitě nelíbí. Ale tady těmto nešvarům se věnujeme, protože v nich spatřujeme nejčastější příčinu dopravních nehod.”