Adaptační kurzy jsou stále
důležitější a stávají se součástí výuky. Studenty
bruntálské průmyslovky a obchodní akademie jsou žáci z celé
Moravy. Ty často čeká také nové bydlení.
Jan Meca, ředitel SPŠ – OA
Bruntál: „Ta změna pro ty středoškoláky, ten přechod z té
základní na střední školu je vždycky pro ty žáky náročný,
takže já to považuju za takovou nezbytnou součást školy, kdy
chceme adaptovat žáky na nový kolektiv, na nové učitele a taky
na změnu přístupu, kdy na té střednmí škole se už díváme na
ty žáky jako na dospělé lidi.“
Na adaptačním kurzu v Karlově pod
Pradědem jsme zastihli budoucí studenty strojírenství, informační
technologie a obchodní akademie.
Lukáš Vařecha„ student: "Jsem z
Ostravy až, jsem tu na intru a dělám informační technologie.
Ano, celkem se tu všichni mezi sebou, je tu hodně her."
Adéla Bakalářová, studentka: „Jsem
z Bruntálu a je to tu fajn.“
Marian Minich, student: „Jsem z
Břidličné, dělám obor strojírenství a velmi se mi tady líbí.
Lepší než ve škole.“
Beo Blažek, student: „Mě se tady
líbí, dělám na oboru strojírenství a hodnotím ten adaptační
pobyt jako úspěšný.“
Edita Bikárová, studentka: „Nejvíc
se mi líbí, že jsme se tady vlastně seznámili s kamarádama a
máme lepší vztahy, než jsme měli předtím a nejsme takoví sami
a bude to lepší.“
Lucie Pelcová, vedoucí kurzu: „Žáci
se mezi sebou vzájemně seznámí, seznámí se s třídním
učitelem, v odpoledním včerejším bloku probíhaly vlastně
aktivity, kde se seznámili s chodem školy tak, aby byli připraveni
na ten začátek školního roku a také probíhaly aktivity,
zaměřené na styly učení, na ten přechod na stření školu ze
základní školy, takže poznali vlastně jaký jsou studijní typ,
takové ty podmínky učení jsme spolu probírali a dneska jsou to
aktivity takové pohybové, zaměřené na spolupráci jednotlivých
žáků a spolupráci s třídním učitelem.“
Adaptační kurz je dvoudenní s
prvním seznamovacím dnem a druhým dnem, plným her v přírodě.
Elisabet Biskupová, studentka: „Tak
včera jsme dělali různé styly učení a jak se efektivně učit,
zkoušeli jsme si sluchové a takové vnímání.“
Adéla Adámková: „Poznávali jsme
si co kdo má jako rád, jaký má zájmy, jaký má koníčky a
tak.“
Kurz však není změnou jen pro
studenty, je důležitý i pro nové třídní učitele.
David Pavelka, třídní učitel:
„Jsem první rok třídní, takže si to užívám, tak že
poznávám vůbec tu funkci toho třídního a ten kolektiv. Co se
týká toho kolektivu, je to pro mě velké překvapení jsou tam
žáci, kteří se nezajímají jenom o ty informační technologie
ale taky o sport, máme tady výbornou klavíristku třeba, to jsem
nečekal. Takže jsem překvapený, co všechno ti žáci umí a to
se dá všechno odhalit právě na tom adapťáku.“
Lucie Pelcová, vedoucí kurzu:
„Myslím si, že stále lepší studenti tady jezdí, hrozně
přátelští, hrozně si to užívají a jsme rádi, že máme
takové fajn žáky tady.“
V plánu jsou také další kurzy a
výlety, jeden dokonce až do Chorvatska. Jeho letošní uskutečnění
však bude záviset až na aktuální epidemiologické situaci.