Obvykle se změny v ceníku Tarifu krajského integrovaného dopravního systému ODIS provádějí na začátku školního roku. Výjimečná situace kraj donutila upravit ceny od 1. července, tedy od začátku prázdnin. Cena jízdného za jeden kilometr se držela na stejné úrovni od roku 2011, změna přichází po deseti letech.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana pro dopravu: “Bohužel kvůli koronaviru a všem opatřením, která souvisejí se zamezením šíření nákazy, to už dál není možné. Nevyhnutelnou změnu vyvolaly také rostoucí inflace, zvyšování komfortu cestujících s využitím moderních technologií. V nouzovém stavu, lockdownu a omezení školní výuky došlo k výraznému poklesu cestujících veřejnou dopravou, a tím i tržeb. Tržby za jízdné - téměř 500 milionů korun ročně tvoří nedílnou součást rozpočtu kraje, bez nich je současný rozsah veřejné dopravy neudržitelný, takže jsme přistoupili k tomuto zdražení. Ale mohu říct, že zdražuje se pouze cena za kilometr. Cena pevné části jízdenky se nemění. V případě, že cestující používají dlouhodobou časovou jízdenku, tzv. měsíčník, tak těch se to zvýšení vůbec netýká a jezdí se za stejné ceny jako doposud.”
Cestujícím se tedy vyplatí dlouhodobé jízdenky. Pro části Moravskoslezského kraje v tarifní oblasti REGION se cena plného jízdného za kilometr zvýší z jedné koruny na korunu čtyřicet, u jízdného s 50tiprocentní slevou z padesátníku na 70 haléřů. Mění se i cena jízdného pro studenty a důchodce - z pětadvaceti na třicet pět haléřů za kilometr. Naopak stejné zůstanou ceny v tarifní oblasti Ostrava XXL a v dalších městech, v nichž je MHD zapojena do ODIS.