Vysokorychlostní vlaky budou po odjezdu z Ostravy překonávat státní hranici s Polskem poblíž Bohumína. Protože se však delší dobu nevědělo, kudy přesně koleje povedou, navrhli projektanti hned několik možných tras. Stavební uzávěry však zablokovala velké území mezi Bohumínem a Dolní Lutyní. Proto se Bohumín domáhal redukce žalobou u soudu.
Petr Vícha (ČSSD), starosta Bohumína: “Poté co teď krajské zastupitelstvo schválilo úpravu a vyhovělo vlastně našim požadavkům, tak jsme tu žalobu stáhli. Pro nás to znamená, že už nebudou omezeny některé investice například v oblasti rozšiřování lesoparku a cyklostezek a pro vlastníky pozemků to znamená, že si je budou moci využívat dle platného územního plánu.”
Pavel Buzek (STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ), starosta Dolní Lutyně: “Určitě jsme proto, aby se ten počet variant snížil. Jsme rádi za to, že v tom návrhu jsou už jenom dvě varianty a společně s Bohumírem se klaníme k té variantě, která nejméně v podstatě ovlivní cod vesnice, čili co nejdříve ať se trasa vysokorychlostní železnice přikloní k dálnici.”
Vysokorychlostní železnice by se mohla začít stavět už za tři roky. Jedna z variant počítá s vedením trasy skrz Bohumín podzemním tunelem.
Petr Vícha (ČSSD), starosta Bohumína: “Ministerstvo nám představovalo své plány. Znamenalo by to, že Bohumínem by to prošlo tunelem pod stávající železniční stanicí a pak pokračovalo do Polska. Technický je určitě možné všechno, je to otázka těch nákladů. A já si u těch liniových staveb myslím své o té rychlosti. Protože třeba protipovodňovou hráz už chystá Povodí Odry 10 let a pořád ještě nemá všechny pozemky. Ale rozhodně to bude rychleji, než kanál Dunaj-Odra-Labe.”
Zda se vysokorychlostní železnice skutečně začne stavět podle plánu v roce 2025, ještě není jasné.