Rekonstrukce tratě byla skutečně celková. Nové jsou koleje, trakční vedení i zastávky. Vlivem mírného narovnání oblouků mohou vlaky jezdit rychleji.
Miroslav Bocák, Správa železnic, ředitel Stavební správy východ: "Jedná se o modernizaci jedenáctikilometrového úseku železniční tratě s úpravou dvou stanic a jedné zastávky. Byly tam vybudovány mimoúrovňové přístupy pro cestující veřejnost s výtahy. Náplní stavby bylo rovněž sanace spodku, vybudování nového trakčního vedení a zajištění stability celého zemního tělesa. Současně byla také vybudována nová zabezpečovací technika, včetně ETCS.”
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: “Za každou dopravní stavbu realizovanou v kraji jsme rádi, protože toto železniční propojení Dětmarovic s Petrovicemi u Karviné zrychlí dopravu. Té osobní dopravy tady moc není. Jezdí zde čtyři páry rychlíků a čtyři páry osobních vlaků, jinak tady jezdí nákladní vlaky. Ale tím, že se ta trať zrekonstruovala, budou ty vlaky jezdit rychleji a tišeji, protože je samozřejmě odhlučněná.”
Moravskoslezskému kraji se podařilo zajistit, aby dopravu v opraveném úseku zajišťovaly vlaky, které jezdí k letišti v Mošnově.
Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Máme tady takovou raritu, kdy z Petrovic u Karviné až k letišti Mošnov jezdí vlak, který stojí i tady v Dětmarovicích a Bohumíně."
Souběžně byla opravena také jednokolejná spojka mezi Petrovicemi a Karvinou.