Petr Kůdela, mluvčí HZS MSK: "Na místě zasahovalo 6 jednotek hasičů, z toho 5 jednotek HZS MSK a jedna jednotka SŽ. Naši hasiči pomáhali lidem s vystupováním ze soupravy."
Podle mluvčího HZS MSK bylo z vlaku evakuováno 16 osob. Při nehodě zemřel strojvedoucí Pendolina. Souprava mířila do Prahy. Provoz ve stanici byl omezený, vlaky, které Bohumínem projíždějí, nabíraly zpoždění.
Soňa Štětínská, mluvčí PČR Moravskoslezského kraje: "Policejní hlídka, která přijela na místo jako první, začala neprodleně společně s již zasahujícími hasiči s evakuací osob a přípravou zraněných k jejich předávání do péče zdravotníků. Postupně, ve velmi krátké době, dojížděli na místo další policisté. Kromě evakuace a případného poskytování první pomoci zajistili vzhledem k pohybu veřejnosti bezpečný perimetr. Místo události není poblíž žádné frekventované silnici, doprava tak nemusela být omezena. Na místě byli policisté služby pořádkové policie i služby kriminální policie a vyšetřování. Kriminalisté územního odboru Karviná zahájili úkony trestního řízení pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti. Shromažďují a vyhodnocují veškeré dostupné informace k události, nyní jsou stále na místě. Jejich činnost však bude i nadále samozřejmě pokračovat. Ve zjišťování příčin srážky kriminalisté úzce spolupracují primárně s Drážní inspekcí, Českými drahami a Správou železnic. Strojvedoucí vlaku (ročník 1968) bohužel srážku nepřežil. Na místě byl také koroner. Bude nařízena soudní pitva. Výsledek provedené dechové zkoušky u strojvedoucího posunovací lokomotivy byl negativní."
Jan Kučera, generální inspektor Drážní inspekce: "Pravděpodobná možnost je takzvaná nedovolená jízda, to znamená, že pendolino projelo návěstidlo zakazující jízdu, takže nemělo ještě správně postaveno výhybky a vjelo tam, kam nemělo."